Joulu 39 - musiikillinen kirkkonäytelmä

la 30.11. klo 13.00

Pyhän Birgitan kirkko

Talvisota syttyi 80 vuotta sitten, musiikillinen kirkkonäytelmä Joulu 39 vie tunnelmaan.
Lippu ovelta 25 €, ennakkoon 22,50 (lippu.fi).

Tunnin mittainen draamallinen konsertti kertoo koskettavasti pienen perheen tunnelmia ajalta, jolloin suuri Neuvostoliitto julisti yksipuolisesti sodan pientä Suomea vastaan. Päähenkilö on 8-vuotias tyttö, joka ikävöi rintamalla
olevaa isäänsä. Teoksen on kirjoittanut ja ohjannut Tampereen Komediateatterin johtaja Panu Raipia.

Esitys koostuu tutuista lapsuudenajan virsistä, hengellisistä lauluista, autenttisista kirjeistä sota-ajalta sekä näytelmällisistä osuuksista. Yhteislauluina lauletaan virret Enkeli taivaan ja Maa on niin kaunis.

Näytelmän rooleissa ovat näyttelijä-laulaja Petra Karjalainen (äiti), näyttelijä-laulaja Aku Sajakorpi (isä) sekä 8-vuotias Enni Leino (Maija). Kertoja on Panu Raipia ja lauluja säestää pianotaiteilija Dora Lukacs.

Teoksella kunnioitetaan edeltävien sukupolvien panosta tilanteessa, jossa maamme itsenäisyyttä koeteltiin. Esityksen on tuottanut Viinikan Filmi Oy:n sekä Ransu ry. Osa tuotosta lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen Ransu ry:n kautta.

Lippu ovelta 25 €, ennakkoon 22,50 (lippu.fi).