Kirkkovaltuusto päättää Lempäälä-talon toimitiloista 24.9.

Lempääln seurakunnan kirkkovaltuusto rennossa ryhmäkuvassa Lempoisten seurakunatalossa.

Lempäälän seurakunnan kirkkovaltuusto 2019. Kuva Sonja Meskanen.

Lempäälän seurakunnan kirkkovaltuusto kokoontuu tiistaina 24. syyskuuta kello 18 Lempoisten seurakuntatalossa.

Kokouksen ainoana asiana on päättää Lempäälä-talossa sijaitsevien toimitilojen vuokrasopimuksesta.

Kirkkovaltuusto on seurakunnan ylin päätöksentekoelin. Sen kokoukset ovat avoinna yleisölle.

Vuokrasopimusasiaa on aiemmin valmisteltu kirkkoneuvoston kokouksissa.

Kesäkuussa neuvosto ei hyväksynyt sopimusta, mutta sopimusehtojen muututtua neuvosto hyväksyi sen omalta osaltaan 10. syyskuuta.

Ratkaiseva muutos vuokraehdoissa koskee vuokra-aikaa. Sen minimiaika on vähentynyt kesäkuuhun verrattuna 15:stä vuodesta kolmeen vuoteen.

Kirkkoneuvostossa päätös hyväksyä sopimus ei syntynyt yksimielisesti.

Raimo Sirén teki kaksi vaihtoehtoista päätösehdotusta, jotka hävisivät äänestyksissä.

2019-09-23 17:07:00.0