Kirkkoneuvosto: Seurakunta kutsuu mukaan sateenkaariväkeä

Kirkkoneuvosto keskusteli syyskuun kokouksessaan sateenkaarimessujen järjestämisestä. Maria Päivänen teki asiasta valtuustoaloitteen alkuvuodesta.

Erillisiä sateenkaarimessuja ei päätetty järjestää, mutta neuvosto totesi seuraavaa:

”Seurakunta kutsuu hengelliseen yhteyteensä kaikkia ihmisiä. Seurakunnassa on tilaa perheille, yksineläville, eronneille ja sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluville. Kaikkiin ihmisiin halutaan suhtautua avoimesti ja kohdella heitä kunnioittavasti. Erillisiä sateenkaarimessuja ei päätetty järjestää, vaan seurakunta haluaa tehdä työtä sen eteen, että jokainen voisi kokea olevansa tervetullut kaikille avoimeen toimintaan vailla rajoituksia tai raja-aitoja. Kirkon aarre, evankeliumi, kuuluu kaikille ihmisille. Seurakunta haluaa pitää ydinsanomaa kirkkaalla ja raikkaalla tavalla esillä ja kutsua kaikkia ihmisiä seurakunnan yhteyteen.”

Tiivistelmän on laatinut vs. kirkkoherra Matti Vehviläinen.

Marita Miettinen

Lue linkin takaa kirkkoneuvoston syyskuun kokouksen (10.9.2019) pöytäkirja.

Lue tämän linkin takaa kirkkoneuvoston lausunto kokonaisuudessaan.

2019-09-24 11:47:00.0