Pyhäinpäivä Lempäälässä

Hämärä kuva, jossa erottuu kirkon alttari, jonka eteen on sytytetty pari sataa kynttilää.

Pyhäinpäivän kynttilähartaudessa alttarille sytytetään kynttilä jokaisen vuoden aikana kuolleen seurakuntatalaisen muistoksi. Kuva: Markus Perko

Lempäälän Pyhän Birgitan kirkossa on pyhäinpäivänä 2. marraskuuta mahdollisuus hiljentyä muistamaan poisnukkuneita läheisiä kahdessa eri tilaisuudessa.

Kello 15 kirkossa alkavassa konsertissa esiintyy lauluyhtye Cavalier. Kokoonpanossa laulavat Aino Kola ja Katariina Lappi, sopraano, Sanna Kola, mezzosopraano, Kristina Raudanen, altto sekä Heikki Korhonen ja Matti Torhamo, baritoni. Ohjelmistossa on Kyrie-sävelmiä eri vuosisadoilta.

Konserttia seuraa kynttilähartaus, jossa sytytetään kynttilät viimeisen vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten muistoksi. Hartauden pappina toimii Mikko Oikarinen, kanttorina on Pietari Korhonen. Musiikkia esittää Eeva Leijo, sello.

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Sytytä kynttilä läheisen muistoksi

Pyhäinpäivän kynttilän voi Lempäälässä sytyttää muualle haudatun läheisen muistoksi Kirkkohautausmaalla ja Ristimäen hautausmaalla (os. Sotavallantie 86).

Molemmissa paikoissa muistokivi sijaitsee pääportin läheisyydessä, Kirkkohautausmaalla Kirkkotorin puolella.

Ristimäessä on oma Tyhjän sylin muistokivi lapsensa menettäneille.

Kirkolla on omat pyhäinpäivä-verkkosivut. Tutustu niihin tämän linkin kautta.

2019-11-01 16:50:00.0