Liisa Nurminen on vs. diakoni vuoden 2020 loppuun

Keltapipoinen Liisa Nurminen avaa diakoniatoimiston oven. Ovessa on kyltti

”Olen Liisa Nurminen ja aloitin diakonin sijaisena marraskuun alussa. Olen tamperelainen 23-vuotias opiskelija. Opiskelen Diakonia-ammattikorkeakoulussa sosionomi-diakoniksi. Näillä näkymin valmistun ensi vuoden alussa eli ihan pian. Työni Lempäälässä Tiaisen Sannan sijaisena kestää vuoden 2020 loppuun eli noin vuoden verran.

Omaan ruutuuni kuuluvat perheet ja mielenterveystyö

Neljän diakoniatyöntekijän tiimissä omaan ruutuuni kuuluvat perheet ja mielenterveystyö, esimerkiksi avoin Tsemppi-Cafe Olkkarissa. Arkisia töitäni ovat vastaanotot, kotikäynnit ja hartauksien pitäminen.

Parasta työssäni ovat ehdottomasti keskustelut ja kohtaamiset ihmisten kanssa. Tähän mennessä tärkein oppi on ollut huomata se, kuinka merkittävää ihmiselle on kuuleva korva. Että hän tietää, ettei hän ole yksin. On hienoa, kun saan olla avuksi toiselle.

Tykästyin jo kesällä seurakuntaan

Moni voi tunnistaa minut, sillä olin viime kesänä diakonian kesätyöntekijänä. Kun diakonin sijaisuus avautui, minun ei kauan tarvinnut miettiä. Tykästyin jo kesällä seurakuntaan ja sen ihmisiin. Patu-toiminta jäi kesästä erityisesti mieleeni. Lempäälä on kaiken kaikkiaan eloisa ja mukava seurakunta.

Usko on elämäni ykkösasia. Mietin lukion jälkeen omaksi alakseni myös teologiaa, mutta valitsin diakonian, koska työ on ihmisläheistä. En ole katunut yhtään.

Olen todella aktiivinen seurakuntalainen

Työn ja opiskelun vastapainona olen todella aktiivinen seurakuntalainen Tampereella nuorten aikuisten touhuissa ja Uudessa Versossa.

Vietän aikaa ystävien kanssa, rentoudun kotona kirjan tai hyvän elokuvan ääressä tai seikkailen jossain päin Suomessa tai ulkomailla. Olin viime vuonna kolme kuukautta opiskelijavaihdossa El Salvadorissa. Se oli unohtumaton elämys. Ehkä pääsen joskus taas töihin lähetyskentille. ”

2019-11-29 16:52:00.0