Manta Jutila on uusi seurakuntapastori

Seurakuntapastori Manta Jutilan henkilökuva

Manta Jutila

Manta Jutila on Lempäälän seurakunnan uusi seurakuntapastori. Valinnasta päätti 28. tammikuuta kokoontunut kirkkoneuvosto. Lopullisen viranhoitomääräyksen antaa Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli.

Kokemusta kirkkoherrana

Manta Jutila on ollut Lempäälän seurakunnan vs. seurakuntapastorina noin vuoden verran. Hän on valmistunut teologian maisteriksi Helsingin yliopistosta vuonna 1999. Hänet vihittiin papiksi samana vuonna.

Työurallaan hän on ollut noin 20 vuotta Mäntän ja myöhemmin Mänttä-Vilppulan seurakunnan palveluksessa. Siellä hän oli lähetystyön vastuupappina, kappalaisena ja kirkkoherrana. Lempäälän lisäksi hän on ollut seurakuntapastorina Kangasalan seurakunnassa.

Laura Suokas vs. seurakuntapastoriksi

Seurakuntapastorin virkaa haki 22 henkilöä. Aiemmin virkaa hoiti Christian Seppänen. Manta Jutila aloittaa uudessa vakituisessa tehtävässä 1. maaliskuuta. Vs. seurakuntapastorin virassa Manta Jutilan tilalla aloittaa 1. maaliskuuta teologian maisteri, pastori Laura Suokas. Hänen sijaisuutensa päättyy vuoden 2020 lopussa. Suokas on Saila Munukan viransijainen.

2020-01-31 17:09:00.0