Äitien juhla välitti iloa ja arvostusta

Merja Lohilahti ja Mikko Salakari.jpeg

Kanttori Merja Lohilahti ja tenori Mikko Salakari lauloivat äitien sydämiin.

Lempäälän Pyhän Birgitan kirkosta sunnuntaina 10.5 suoratoistona lähetetty Äitienpäivän juhla henki iloa, lämpöä ja asiaan kuuluvaa äitien arvostusta.

Juhlahetken koskettavasta musiikkiannista vastasivat tenori Mikko Salakari ja kanttori Merja Lohilahti. Myös Cantilene -nuorisokuoron pirteä tyttötrio helkytti iloa keväisillä lauluillaan.

– Koronaviruksen vuoksi määrätyt rajoitustoimet ovat vaatineet erityisen paljon äideiltä. kun heidän useat roolinsa yhteiskunnassa on siirretty omaan kotiin. Arjen paineet ovat kasautuneet kodin ylle, pohdiskeli juhlapuheessaan MLL:n Lempäälän yhdistyksen puheenjohtaja Risto Tuominen.

– Äidit välittävät arjessa välittämisen, hyväksymisen ja läsnäolon ilmapiiriä. Äidin lämpö, rakkaus ja hyväksyvä katse kannattelevat ja kulkevat voimavarana läpi elämän, Tuominen tiivisti.

Nuoren aikuisen ajatuksia tilitti runossaan Samuel Shipway: ”Äiti, kiitos. Tiedät kyllä, mistä kiitän. Olen kiitollinen siitä, että asetit rajat, pystytit aidan.”

– Pidetään huolta toisistamme ja erityisesti äideistämme, jotka pitävät homman hallussa. Olette meille tärkeitä, muistutti tilaisuuden avannut Marko ”Mörkö” Anttila.

– Kiitos kaikille, jotka olitte tässä mukana. Kirkkoon tuodut kukat matkaavat tästä eteenpäin Lempäälän vanhainkoteihin, paljasti juhlan primus motor, kanttori Merja Lohilahti.

Tapahtuman järjestivät yhteisvoimin Lempäälän seurakunta, kunta ja MLL:n Lempäälän yhdistys. paikallislehti, Lionsit, Rotaryt sekä joukko paikallisia yrittäjiä.

Juhlatunnelmissa voi vielä käväistä seurakunnan verkkosivuilla, josta löytyy juhlan jälkitallenne.

Teksti: Raili Paul

Kuva: Tommi Laaksonen