Mikko Oikarisen läksiäismessu on 8. marraskuuta

Kirkkoherra Mikko Oikarisen kasvokuva.

Kirkkoherra, rovasti Mikko Oikarinen jäi eläkkeelle 1. syyskuuta. Läksiäismessu on 8. marraskuuta Pyhän Birgitan kirkossa, ja se lähetetään suorana.

Kirkkoherra, rovasti Mikko Oikarisen läksiäismessu on sunnuntaina 8. marraskuuta 2020 kello 10 Pyhän Birgitan kirkossa. Messussa Oikarinen pitää lähtösaarnan.

Messu lähetetään suorana seurakunnan Youtube-tilillä osoitteessa www.youtube.com, hakusanana "lempäälän seurakunta".

Juhlamessussa liturgina on vt. kirkkoherra Matti Vehviläinen, kanttorina Kaisa Naukkarinen ja musiikissa Pietari & Kalat -kuoro Pietari Korhosen johdolla.

Messussa käytetään monin tavoin Mikko Oikarisen tekemää Lähde-messua. Oikarinen on säveltänyt ja sanoittanut messun laulut.

Koronaturvalllisuuden vuoksi Pyhän Birgitan kirkkoon mahtuu vain sata henkilöä. Suoran Youtube-lähetyksen jälkeen messu on mahdollista katsoa tallenteena myös seurakunnan nettisivujen kautta.

Juhlavastaanotto porrastetusti

Juhlamessun jälkeen, kello 11.30-13, on kirkkokahvit ja vastaanotto seurakuntalaisille Lempoisten seurakuntatalossa. Seurakuntatalon henkilörajoituksen vuoksi vieraat ohjataan kahvitilaisuuteen porrastetusti. Omaa vuoroaan voi odottaa kirkossa, jossa kuulijoille esiintyy Pietari & Kalat -kuoro.

Järjestöjen ja seurakunnan yhteistyökumppaneiden edustajien kirkkokahvit ja vastaanotto on kello 14-16 Lempoisten seurakuntatalossa.

Ilmoittautuminen vastaanottoon päättyi torstaina 5. marraskuuta.

Seurakunnan palveluksessa yli 30 vuotta

Mikko Oikarinen jäi eläkkeelle 1. syyskuuta 2020. Hän oli Lempäälän seurakunnan palveluksessa yli 30 vuotta.

Oikarinen valmistui teologian kandidaatiksi Helsingin yliopistosta keväällä 1987.

Heti valmistumisensa jälkeen hänet vihittiin papiksi ja hän aloitti virallisen apulaisen virassa Lempäälän seurakunnassa. Virkanimike vastaa nykyistä seurakuntapastoria.

Kahden vuoden kuluttua, vuonna 1989, hänet valittiin kappalaisen virkaan. Sitä hän hoiti kaikkiaan 16 vuoden ajan.

Vuosina 1993-1996 Oikarinen oli Australian Canberrassa suomalaisen seurakunnan pappina. Vuonna 2005 hänet valittiin Lempäälän seurakunnan kirkkoherraksi.

Klikkaa tästä, niin pääset seurakunnan Youtube-kanavalle ja 8.11. klo 10 alkavaan Oikarisen lähtömessuun.

Messun ja vastaanoton yhteyshenkilö on vt. kirkkoherra Matti Vehviläinen, p. 050 544 3358, etunimi.sukunimi@evl.fi

* Seurakunta suosittelee kaikissa tiloissaan ja tilaisuuksissaan omien kasvomaskien käyttöä - ota kahvia varten varamaski! *

2020-10-23 15:03:00.0