Hullun maailman hyvä tulevaisuus

”Mihin maailma on menossa?”, on lause, jonka olen usein kuullut viime aikoina. Epävarmuus ja pelko vaivaavat, koska koemme, etteivät asiat ole hallittavissa. On vaikea nähdä, mitä elämä tuo tullessaan. Samoja ajatuksia oli varmasti myös Jeesuksen seuraajilla, kun ihmisiä rakastava opettaja, sairaiden parantaja ja ihmeidentekijä, oli poissa. Jeesus oli kuollut ja haudassa. ”Mihin ollaan menossa ja minkä varaan elämää rakennetaan?”. Jeesuksen seuraajatkaan eivät voineet nähdä tulevaisuuteen.

Jeesusta ei kuitenkaan pidätellyt mikään - ei kuolema eikä hauta. Hän ei ollut ainoastaan ihminen, vaan tosi Jumala. Maailma muuttui ja Hän tuli antamaan uuden elämän! Saamme olla vapaita synnin syyllisyydestä, pelosta ja riippuvuuksista. Saamme kokea Jumalan rakkautta ja voimme näin uudistua. Inhimillisesti tätä on vaikea käsittää, mutta kun tunnistamme Jumalan voiman, ymmärrämme. Usko vaan - hullu maailma onkin turvallisissa käsissä.

Jeesuksen ylösnousemus on pääsiäisen riemujuhlan aihe. Juhlimme sitä, mitä Jeesus on tehnyt ja tekee puolestamme. Saat iloita ja riemuita, että tämä hetki ja tulevaisuutemme on Hänen käsissään olosuhteista riippumatta.

Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. 1. Piet. 1:3

Siunattua ylösnousemusjuhlaa sinulle!

Tiina Mäkinen
perhetyönohjaaja

Silmälasipäinen ja pitkähiuksinen Tiina Mäkinen hymyilee yllään pusero, jossa on ristikuvio.
Perhetyönohjaaja Tiina Mäkinen