Kuusi ryhmää ja 61 ehdokasta Lempäälän seurakuntavaaleissa

Marraskuussa pidettäviin seurakuntavaaleihin osallistuu Lempäälässä kuusi ryhmää ja 61 ehdokasta.

Kaikki ehdokkaat ovat esillä tällä sivulla haluamallaan tavalla, osa valokuvan kanssa. Vaalikoneen täyttäneiden henkilöiden kohdalla on myös linkki vastauksiin. Vaalikoneen osoite on www.seurakuntavaalit.fi/vaalikone

Vaaleihin valmistautuvat Keskustalainen seurakuntaväki, Kokoomus – yhdessä seurakunnassa, Kristilliset perusarvot, Lempäälän Demarit ja Vasemmistoliitto, Perusseurakuntalaiset sekä Seurakuntaväki. Muut paitsi Perusseurakuntalaiset olivat mukana jo edellisissä seurakuntavaaleissa neljä vuotta sitten. Ne myös saivat paikkoja nykyiseen kirkkovaltuustoon.

Seurakuntaväellä eniten eli 17 ehdokasta

Seurakuntavaaleissa on asettunut ehdokkaaksi 61 henkilöä. Vuonna 2018 heitä oli 76, nyt siis 15 ehdokasta vähemmän. Ehdokkaat jakautuvat tasaisesti miehiin ja naisiin. Miehiä on 31 ja naisia 30. Uusia ehdokkaita on noin 40 ja tämän kauden valtuutettuja noin 20.

Eniten ehdokkaita, yhteensä 17, on Seurakuntaväen listalla. Lempäälän Demareilla ja Vasemmistoliitolla on 13 ehdokasta. Niiden jälkeen tulevat Kokoomus – yhdessä seurakunnassa -ryhmä 12:lla, Keskustalainen seurakuntaväki ja Kristilliset perusarvot -lista kumpikin kahdeksalla ja Perusseurakuntalaiset kolmella ehdokkaalla.

Seurakuntavaalit ovat sunnuntaina 21. marraskuuta. Ennakkoäänestys järjestetään 8.–12. marraskuuta. Vaaleissa valitaan seurakunnan ylin päättävä elin, 27-jäseninen kirkkovaltuusto. Lisää tietoa vaaleista on kirkon ylläpitämällä seurakuntavaalit.fi-sivustolla sekä näillä Lempäälän seurakunnan vaalisivuilla, jonne pääset tämän linkin kautta.