Janne Tervonen on Sääksjärven Sataman uusi pappi

Janne Tervonen.jpg

Teologian maisteri, DI Janne Tervonen, 41, on Lempäälän seurakunnan uusi seurakuntapastori. Hän aloittaa työt maanantaina 23. tammikuuta. Hän seuraa Riikka Mattilaa Sääksjärven uuden seurakuntatalo Sataman nimikkopappina.

– Hain työpaikkaa, koska minua kiinnosti Sataman jumalanpalvelusyhteisö ja sen kehittäminen. Olen ollut aiemmin mukana yhteisönrakentajana vapaaehtoisen roolissa. Aloitan työt todella innostuneena, Tervonen sanoo.

Janne Tervonen valmistui teologian maisteriksi vuonna 2016. Hänet vihittiin papiksi viime kesänä. Ennen Lempäälän virkaa hän on ollut vs. seurakuntapastorina Laukaan seurakunnassa.

Jyväskylästä lähtöisin oleva Tervonen asuu perheineen Nokialla. Ennen papin uraa hän on opiskellut diplomi-insinööriksi Tampereella ja työskennellyt noin vuosikymmen ajan IT-alalla.

Kirkkoneuvosto valitsi Tervosen seurakuntapastorin virkaan 7. joulukuuta. Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli antoi hänelle virkamääräyksen 18. tammikuuta.

Janne Tervonen siunataan virkaan sunnuntaina 12. helmikuuta kello 10 alkavassa Pyhän Birgitan kirkon messussa.

2023-01-20 17:16:00.0