Sääksjärven Satama sai omat kirkkotekstiilit

Punainen, vihreä, valkoinen ja sininen tilkkutyönä tehty leveä nauha eli stola. Nauhojen päissä on ristit. ...

Sataman kirkkotekstiilit henkivät talon toiminnan kodinomaista henkeä. Tekstiilit on suunnitellut ja valmistanut opiskelija Riina Koivunen Tredun Lempäälän toimipisteessä.

Sääksjärven seurakuntatalo Satama saa ikiomat, talon luonteeseen sopivat kirkkotekstiilit. Tekstiilit otetaan käyttöön kevään viimeisessä Satamamessussa sunnuntaina 4. kesäkuuta.

Valkoisen alban päälle puettavan leveän nauhan eli stolan ja ehtoollismaljan ja -leipien päällä pidettävän kalkkiliinan on suunnitellut ja valmistanut opinnäytetyönään lempääläläinen Riina Koivunen.

Sekä stolia että kalkkiliinoja on valmistettu neljässä kirkkovuoden värissä eli punaisena, sinisenä, vihreänä ja valkoisena.

Tekstiileissä yhteensä yli 3000 palaa

Kangastilkuista tehdyt tekstiilit kuvastavat Sataman ja sen messun kodinomaisuutta. Yhden tuotteen väritys muodostuu yli 20 värisävystä, jotka liukuvat tummasta vaaleaan. Kaikkiaan tekstiilien teossa on käytetty 3036 puuvillapalaa.

Riina Koivunen opiskelee tuotteen valmistuksen osaamisalaa Tampereen seudun ammattiopiston (Tredun) Lempäälän toimipisteessä. Hänen ohjaajansa on ollut lehtori Arja-Leena Raikunen.

Teksti: Marita Miettinen
Kuva: Riina Aspila