Kirkkovaltuusto valitsi puheenjohtajat ja kirkkoneuvoston jäsenet

Lempäälän seurakunnan marraskuussa 2018 valittu uusi kirkkovaltuusto kokoontui 29.1.2019 ensimmäiseen kokoukseensa, jossa valittiin puheenjohtajisto ja kirkkoneuvoston jäsenet ja heille varajäsenet.

Valtuuston puheenjohtajaksi valittiin Kari Koppanen (Seurakuntaväki), varapuheenjohtajaksi Kari Tolonen (Kokoomus – yhdessä seurakunnassa) ja kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi Marika Salo (Seurakuntaväki).

Kirkkoneuvoston jäseniksi ja heidän henkilökohtaisiksi varajäsenikseen valittiin vuosiksi 2019–2020 seuraavat (varajäsenet suluissa):

• Heidi Salonen, (Jouni Paloniitty) - Seurakuntaväki,

• Asko Ojakoski, (Jouko Rautkivi) - Seurakuntaväki)

• Timo Viitanen (Mikko Vesamäki) – Seurakuntaväki

• Leila Koivisto (Liisa Korkatti) - Kristilliset perusarvot

• Timo Kämäräinen (Vesa Linna) - Kristilliset perusarvot

• Tarja Lehtiö (Tuija Seppänen) - Kokoomus – yhdessä seurakunnassa

• Asko Siivola (Anette Länsipuro) - Kokoomus – yhdessä seurakunnassa,

• Raimo Siren (Veikko Kuumola) – Kokoomus – yhdessä seurakunnassa

• Tuula Petäkoski-Hult (Topi Koiranen) -Demarit ja Vasemmistoliitto

• Paula Eloranta (Juha Ruuna) - Keskustalainen seurakuntaväki

• Mikko Kärki (Maikki Hämäläinen-Ylikahri) - Keskustalainen seurakuntaväki

Suhteellisten vaalien toimittamista varten asetettuun vaalilautakuntaan valittiin Mikko Vesamäki (Seurakuntaväki), Veikko Kuumola (Kokoomus – yhdessä seurakunnassa) ja Paula Eloranta (Keskustalainen seurakuntaväki). Varajäseniksi valittiin Vesa Linna (Kristilliset perusarvot), Maria Päivänen (Lempäälän Demarit ja Vasemmistoliitto) ja Enni Huhtala (Seurakuntaväki).

Seurakunnan ylintä päätösvaltaa käyttää vaaleilla valittava kirkkovaltuusto, jonka toimikausi on neljä vuotta. Uusi kirkkovaltuusto valittiin seurakuntavaaleissa 18.11.2018 toimikaudelle 2019-2022. Uudessa valtuustossa vaikuttaa 14 miestä ja 13 naista. Päättäjien keski-ikä on 55 vuotta.

2019-01-30 17:53:00.0