Olkkarin Wappu kokoaa väkeä Kirkkotorille

Kahvila Olkkarin edessä on terassi, jossa ihmiset juovat kahvia.

Olkkarin Wappu täyttää kymmenen vuotta. Se kokoaa noin tuhat juhlijaa Kirkonmäelle.

Perinteinen Lempäälän seurakunnan, Lempäälän NMKY:n ja vapaaehtoisten isännöimä hyväntekeväisyystapahtuma Olkkarin Wappu järjestetään tänä vuonna jo kymmenettä kertaa.

Kahden perheen vapunvietosta alkunsa saanut tapahtuma on kasvanut vuosi vuodelta. Viime vuonna kävijöitä oli noin tuhat.

Vapunpäivänä Kirkkotorilla ja lähiympäristössä toteutettavassa tapahtumassa riittää järjestäjien mukaan monenlaista tarjontaa.

Sadan vapaaehtoisen ponnistus

–Paikalle on luvassa mm. sähkö- ja ralliautoja, Gospel Riders -motoristeja pyörineen, kaksi taikuriryhmää, minigolfia, kasvomaalausta, laamoja, onnenpyörä ja posetiivari, luettelee vapaaehtoisjoukkoa luotsaava Päivi Perko.

– Päivän läpiviemiseen tarvitaan noin sata vapaaehtoista. Yksi iso talkooporukka vastaa siitä, että munkkien leipominen ja vohvelinpaisto sujuvat koko päivän. Ruokatarjontaa täydentää Kirkkotorille tuleva soppatykki.

– Aamun musiikkiannin tarjoilee Lempäälän mieskuoro. Päivän aikana on myös mahdollisuus tutustua Pyhän Birgitan kirkon urkuihin kirkossa.

Päivän tuotto ohjataan naisten ja tyttöjen Kimbilio-turvakodille Tansaniaan ja Lempäälän seurakunnan diakoniatyölle.

Tapahtuma päättyy kello 15 alkavaan juhlamessuun kirkossa.

Teksti: Raili Paul, kuva: Markus Perko

Olkkarin Wappu ke 1.5. klo 10–15

Kirkkotorilla, Kahvila Olkkarissa, Lempoisten srk-talossa, Toivontorilla ja Kalustajan talossa.
Päivittyvät tapahtumatiedot: https://www.facebook.com/olkkarinwappu/

Lempäälän Mieskuoro klo 10.30,
lastentaikuri Paspartuu klo 11,
taikuriryhmä Välähdys puolen tunnin välein klo 10–14.30 (ei klo 11), laamoja klo 12–13,
vapputanssit (Studio Baila) klo 12
urkuvartti kirkossa koko perheelle klo 12 ja 12.30 / Pietari-kanttori.

Alueella Gospel Riders –moottoripyöriä, ralliautoja, ura-autoja, pikahierontaa, kierrätystä, kirpputori, minigolf, kasvomaalausta, posetiivari ym. Moottoripyörän kyytiin vanhempien vastuulla. .
Myynnissä käteisellä soppaa, makkaroita, munkkeja, simaa, hattaroita ja vohveleita. Tuotto Kimbilio-turvakodille ja srk:n diakoniatyölle.

Juhlamessu kirkossa kello 15, mukana Matti-pappi, musiikissa Pietari & Kalat.

Thu Apr 18 13:28:00 EEST 2019