Kaatuneitten muistopäivä Lempäälässä 19.5.

sankarihautausmaa1_L.jpg

Lempäälän sankarihautausmaa sijaitsee kirkon läheisyydessä.

Lempäälän kunta ja seurakunta vastaavat yhdessä 19.5. Kaatuneitten muistopäivän ohjelmasta. Se sisältää jumalanpalveluksen ja seppeleenlaskutilaisuuden Pyhän Birgitan kirkolla.

Jumalanpalvelus alkaa kello 10. Liturgiasta ja saarnasta vastaa Manta Jutila. Kanttorina on Pietari Korhonen.

Seppeleenlaskutilaisuus järjestetään Lempäälän sankarihaudoilla jumalanpalveluksen jälkeen noin kello 11. Pirkanmaan musiikkiopiston Trumpsit-trumpettiyhtyeeltä kuullaan Jean Sibeliuksen Finlandia sekä Fredrik Paciuksen Suomen laulu, puhujana on sivistyslautakunnan puheenjohtaja, kunnanvaltuutettu Pauliina Österberg.

Tilaisuudessa lauletaan trumpettiyhtyeen säestyksellä yhdessä virrestä 577 säkeistöt 1-5 ja 7. Seppeleenlaskutilaisuuden jälkeen järjestetään seurakuntatalolla kirkkokahvit.

Seppeleet lasketaan sankariristille, Karjalaan jääneiden muistomerkille, vapaussodan muistomerkille sekä vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkille Ristimäkeen. Seppeleitä ovat laskemassa kunnan, seurakunnan, Lempäälän Sotaveteraanien, Sotainvalidien Veljesliiton Lempäälän osaston, Lempäälän Karjalaisten, Lempäälän Reserviläisten, Lempäälä-Seuran, Kaatuneitten omaisten, Vapaussodan ja Itsenäisyyden Lempäälän seudun Perinneyhdistyksen, Lempäälän Reserviupseerikerhon, Lempäälän Työväenyhdistyksen sekä Vasemmistoliiton Lempäälän kunnallisjärjestön edustajat.

2019-05-09 13:41:00.0