Juhannuksen aika seurakunnassa

Juhannus_kesäopas Klaara-Kaisa Naukkarinen _L.jpg

Juhannuksena kirkko tuoksuu koivuilta. Juhannustunnelmissa kirkon kesäopas Klaara-Kaisa Naukkarinen.

Juhannus, mittumaari, on suuri keskikesän juhla. Juhlan nimi on vanha muunnos Johannes-nimestä.

Kirkossa juhannuksena muistetaan Johannes Kastajaa. Hän oli Jeesuksen työn edeltäjä ja tien raivaaja.

Seurakunta on juhannusaattona, perjantaina 21.kesäkuuta, mukana Uotin kylpylän juhannusjuhlassa (Uotintie 10). Hartauden pitää kesäteologi Krista Autio.

Juhannuspäivänä, lauantaina 22. kesäkuuta, on Pyhän Birgitan kirkossa valoisa ja musiikillinen kansanlaulukirkko. Mukana on juhannuskuoro ja soitinyhtye, luvassa on myös paljon yhteistä laulua.

Juhannuksen aikaan kirkkoherranvirasto, taloustoimisto ja hautausmaantoimisto ovat kiinni keskiviikkona 19.6., torstaina 20.6. ja juhannusaattona, perjantaina 21.6. Tiekirkkona oleva Pyhän Birgitan kirkko on juhannusaattona suljettu. Aattona myös päivystävä pappi on tauolla.

Herra, meidän Luojamme.
Me kiitämme sinua luonnon kauneudesta
ja kesän ihmeestä,
kaikesta mikä kasvaa ja kukoistaa.
Kiitämme siitä, että annat maan kasvojen uudistua.
Uudista myös meidät Hengelläsi.
Me kiitämme sinua Johannes Kastajasta,
Vapahtajan tien raivaajasta.
Auta meitä ottamaan vastaan hänen kutsunsa.
Kiitos uudesta elämästä, jonka lahjoitat
Pojassasi Jeesuksessa Kristuksessa.
Sinulle olkoon ylistys ikuisesti.

Hyvää Juhannusta!

Mon Jun 17 13:43:00 EEST 2019