Rippikoulua käydään poikkeustilanteessa

Lempäälän seurakunnan rippikoulutyössä tehdään varasuunnitelmia pitkittyvän koronapandemian varalta. Nyt etsitään keinoja siihen, miten tulevaan kesään suunnitellut rippikoulut ja niiden ennakkotapaamiset toteutuvat.

Tällä hetkellä on tiedossa se, että kaikki vanhempainillat ja ryhmien ennakkotapaamiset toteutetaan etäyhteyden avulla. Päivämäärät ja tarvittavat linkit kannattaa varmistaa rippikoulujen vetäjiltä.

– Tavoitteenamme, tahtonamme ja rukousaiheenamme on pitää kaikki vuoden 2020 rippikoulut suunnitellusti. Jos leirejä kuitenkin joudutaan siirtämään, pyrimme pitämään ne loppukesästä ja syyslomalla, rippikoulutyön työalavastaava Tiina Koskinen kertoo.

Aikataulumuutoksiin kannattaa Koskisen mukaan joka tapauksessa varautua. Jos leirien siirtäminen ei onnistu, leirijaksoja muokataan lyhyemmiksi. Niiden lisäksi syksyyn tulee joitakin viikonloppukokoontumisia.

Myös tulevien rippijuhlien ja konfirmaatioiden päivämäärät elävät tilanteen mukana.

– Pahoittelen, että emme voi tässä kohtaa antaa yhtään tarkempaa ohjeistusta. Seuraamme hallituksen ja kirkkohallituksen päätöksiä ja ohjeita. Mutta kun kysymyksiä herää, olkaa yhteyksissä vetäjiin, Koskinen rohkaisee.

Tue Apr 07 13:12:00 EEST 2020