Uusi vuosi, uusi palveleva seurakuntatoimisto

Kaksi naista työpöydän äärellä.

Seurakuntatoimisto on vielä tammikuun ajan Vanhassa pappilassa. Helmikuun alussa seurakunnan asiakaspalvelupiste avautuu Lempäälä-talossa. Kuvassa seurakuntatoimiston toimistosihteeri Hanna Räihä (oik.) ja asioimassa Jaana Mäkinen.

Ensi vuoden alusta alkaen seurakunnan asiakaspalvelupisteen nimi muuttuu kirkkoherranvirastosta seurakuntatoimistoksi.

Seurakuntatoimisto auttaa asioissa, joita ennen hoitivat kirkkoherranvirasto, taloustoimisto ja hautausmaantoimisto erikseen. Tavoitteena on kattava palvelu yhdeltä luukulta.

Seurakuntatoimistossa hoidetaan kirkollisiin toimituksiin, kuten kasteisiin, avioliittoon vihkimisiin ja hautaan siunaamiseen liittyviä tehtäviä, tilavarauksia sekä hautapaikkoihin liittyviä asioita.

Yhdistyminen ja nimenmuutos on luontevaa vuoden 2021 alussa. Silloin kirkkoherranvirastosta siirtyy monia viranomaistehtäviä Tampereen aluekeskusrekisteriin.

Uudessa seurakuntatoimistossa työskentelee kolme työntekijää. Toimistoa johtaa kirkkoherra.

Seurakuntatoimisto sijaitsee tammikuun ajan väliaikaisissa tiloissa Vanhassa pappilassa (Rovastintie 3). Helmikuun alussa toimisto avautuu uusissa tiloissa Lempäälä-talon toimitilarakennuksessa (Manttaalitie 15, porras A1).

Seurakuntatoimisto palvelee arkisin muina päivinä paitsi keskiviikkona. Koronan vuoksi asiointi hoidetaan etäyhteyksin. Henkilökohtainen tapaaminen onnistuu varaamalla aika etukäteen. Seurakuntatoimiston puhelin on (03) 289 5111 ja sähköposti kirkkoherranvirasto.lempaala@evl.fi .

Seurakuntatoimisto on avoinna

ma 9-12, 13-15