Kahvila Olkkari

Sijainti ja lisätiedot: Kahvila Olkkari - Lempäälän seurakunta (lempaalanseurakunta.fi)

Tervetuloa pistäytymään seurakunnan "olohuoneeseen keskellä kylää"! Kahvila Olkkari on matalan kynnyksen kohtaamispaikka, jonne on helppo poiketa tapaamaan ihmisiä ja juomaan kuppi kuumaa.

Kaikki leivonnaisemme ovat kotitekoisia, lähetysleipureiden taidokasta kädenjälkeä. Hinnatkin on ajateltu kukkarolle ystävällisiksi: iso kahvi maksaa euron, pikkupulla saman verran. Tarjolla on myös makeita piiraita, täytettyjä sämpylöitä ja muuta pikkusuolaista. Tuotteita saa myös gluteenittomana.

Olkkari on myös pieni lahjapuoti: hyllyistä löytyy lämpimin ajatuksin tehtyjä käsitöitä, kortteja sekä kirjoja ja paljon muuta lahjaksi sopivaa pikkutavaraa. Vaikeisiin elämäntilanteisiin lämpöä tuovat pehmoiset torkkupeitot, lohtuhuivit ja -kaulaliinat (myös miehille)!

Olkkari on avoinna ma–la klo 10-14 osoitteessa Tampereentie 4. Puhelinnumero on 050 544 3372.

Mukaan makoisa lämpimäinen!  Kaikki tuotteet ovat vähälaktoosisia tai laktoosittomia. Leivonnaisia voi ostaa myös mukaan nipputarjouksena useamman kappaleen erässä. Lauantaisin paistamme vohveleita.

Olkkari tarjoaa monenlaisia vapaaehtoistehtäviä: kahvin keittämistä ja myyntityötä, leipomista ja käsitöiden tekemistä. Tehtäviin annetaan perehdytys. Kysy lisää lähetystyön ja vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Matti Mäkinen: 050 544 3359.

Olkkarissa tapahtuu:

La klo 10–14 Vohvelikahvila: rapeita vohveleita kermavaahdon ja mansikkahillon kera!

Kahvilan tuotolla tuetaan Love Myanmar -lastenkeskuksen toimintaa Chaung Thassa Myanmarissa. Yhden lapsen päivän ruuat ja puhdas juomavesi lastenkeskuksessa maksavat yhden pullan ja kahvikupillisen verran, Pienellä voi tehdä hyvää!

Ajankohtaiset tiedot kahvilan Facebook-sivuilta https://www.facebook.com/KahvilaOlkkari

Lastenkeskuksen toimintaan pääset tutustumaan https://www.facebook.com/LoveMyanmarMinistries

UUTTA! Sääksjärven Sataman munkkikahvila pe klo 10-12  Kahvia, pikkusuolaista ja vastapaistettuja munkkeja, myös mukaan. Sataman osoite on Pitkäahteentie 14.

______________________________________________

Lähetyskirppis Toivontori

Sijainti ja lisätiedot: Lähetyskirpputori Toivontori

Lähetyskirppis Toivontori sijaitsee Lempäälän keskustassa kirkon takana osoitteessa Atrantie 2.

Hyllyistä ja rekeistä löytyy laadukkaita lasten, nuorten ja aikuisten vaatteita, kodintekstiilejä, astioita, leluja ja kirjoja. Hinnat ovat kukkarolle sopivia, senteillekin löytyy käyttöä!

Laitetaan yhdessä hyvä kiertämään –kirppiksen tuotto lahjoitetaan tyttöjen ja naisten Kimbilio-turvakodille Tansaniaan, ks. www.kimbilio.fi.

Toivontori toimii vapaaehtoisvoimin ja on avoinna ma, ke, pe, la klo 11–14.

Juhlapyhien ja lomien aikaan aukioloajat saattavat vaihdella.
Tarkasta ne Toivontorin Facebook-sivuilta: https://www.facebook.com/toivontorilempaala/

Otamme aukioaikoina vastaan hyväkuntoista, mielellään sesongin mukaista lahjoitustavaraa. Huonekaluja ja sähkölaitteita emme valitettavasti voi ottaa vastaan. Kysy lisää lähetystyön ja vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Matti Mäkinen: 050 544 3359.

Tampereentie 4
37500  Lempäälä
Atrantie 2 (Vanha palokunnantalo)
37500  Lempäälä