Lähetystyö – kristinuskosta kertominen – läpäisee kaikkea seurakunnan toimintaa. Erityistä lähetystyö on maissa, joissa kristinusko on uutta tai vierasta. Kohteesta riippuen työhön sisältyy kehitysyhteistyötä ja muuta auttamista aina kirjakielen kehittämiseen asti.

Seurakunnissa tuetaan maailmalla tehtävää työtä. Lempäälässä toimii lähetystyön hyväksi kolme auttajaryhmää, lähetyspiiriä. Kahvila Olkkarin ja kirpputori Toivontorin tuotto käytetään muutaman vuoden välein vaihtuviin kohteisiin. Lisäksi seurakunta tukee taloudellisesti maailmalla olevia lähetystyöntekijöitä, jotka työskentelevät eri tehtävissä.

Lempäälässä lähetystyön tiimiin kuuluu kaksi tehopakkausta, lähetystyön ja vapaaehtoistoiminnan koordinaattori ja pappi. Heidän työkenttänään on "vaatimattomasti" koko maailma. Tullaan tutuksi!

Ota yhteyttä

Yhteyshenkilö on lähetystyön ja vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Matti Mäkinen 050 544 3359. matti.k.makinen@evl.fi