Jumalanpalvelus

Messu eli ehtoollisjumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen arjen juhlahetki. Se aloittaa aina uuden viikon toiminnan ja viikon lopulla kutsuu taas hiljentymään ja saamaan uusia voimia seuraavaan viikkoon. Messun toteuttamisesta vastaavat seurakunnan työntekijät ja seurakuntalaiset yhdessä lahjojensa mukaan.

Messu ei ole esitys vaan tavallisen kristityn hengellisen elämän hoitamisen paikka.  Siinä Kolmiyhteinen Jumala lähestyy ja puhuttelee ihmistä Raamatun tekstien, musiikin, saarnan ja ehtoollisen kautta. Seurakunta vastaa tähän Jumalan puheeseen ja hyvyyteen rukousten ja yhteisen laulun kautta. Messussa huomioidaan yksittäisten seurakuntalaisten elämäntilanteet; esirukouksen aikana kastetut saavat oman nimikoidun lehden kastepuuhun, kuulutetuille kihlapareille pyydetään siunausta ja poisnukkuneille soitetaan kiitos. Myös seurakunnalle jätettyjen esirukouspyyntöjen puolesta rukoillaan.

Lempäälässä järjestetään erilaisia messuja eri puolella seurakunnan aluetta. Ne ovat tarkoitettu hieman eri kohderyhmille mutta niihin ovat lämpimästi tervetulleita kaikki.

Majakkamessu

Elämänmakuinen ja rento jumalanpalvelus kaiken ikäisille. Hyvää musiikkia ja arjen keskeltä nousevaa rukousta. Pienille lapsille pyhäkoulu ja alakoululaisille raamattuklubi. Sunnuntaisin kello 16 Kuljun Majakassa, Tampereentie 262.

Satamamessu

Sääksjärven uudessa seurakuntatalo Satamassa on joka toinen viikko, parillisten viikkojen sunnuntaisin klo 13 Satama-messu. Messun jälkeen kokoonnutaan yhdessä syömään. Seurakunnasta paikalla on pappi ja kanttori sekä vaihdellen eri kuoroja. Olet tervetullut joukkoomme. Satama sijaitsee Sääksjärvellä osoitteessa Pitkäahteentie 14.