Nimikkolähetit - työssä ympäri maailmaa

Lempäälän seurakunnalla on viisi nimikkolähettiä tai -perhettä eri puolilla maailmaa. Sen lisäksi seurakunta tukee neljää eri nimikkokohdetta Afrikassa, Lähi-idässä ja Kaakkois-Aasiassa. Läheteille ja kohteisiin suunnattu taloudellinen tuki kanavoidaan lähetysjärjestöjen kautta.

Nimikkolähetit ja -kohteet vuonna 2023-2024

Alan Brown, Papua-Uusi-Guinea (WYCLIFFE)  Alan tekee Raamatunkäännöstyötä ja on lähtenyt joulukuun alussa -23 uudelle puolivuotiskaudelle Papua-Uusi-Guineaan jatkamaan raamatunkäännös- ja lukutaitotyötä.

Alan Brown tekee raamatunkäännöstyötä Papua Uudessa Guineassa

__________________________________________

Janne ja Ella Henriksson, Mongolia (Kylväjä)  Henrikssonit lähtivät Mongoliaan toiselle työkaudelle elokuussa 2022.  Jannelle ja Ellalle syntyi toinen lapsi ja he ovat tällä hetkellä kotimaan työssä.  Tarkoitus on palata Mongoliaan lähitulevaisuudessa.

Janne ja Ella Henriksson ovat Lempäälän seurakunnan nimikkolähettejä

__________________________________________

Faisal ja Bella Masih, Kreikka (Kylväjä)  Masihit vetävät maahanmuuttajatyötä Ateenassa.  Masihit vierailivat toukokuussa 2023 Lempäälässä ja kertoivat innostavista kuulumisistaan maahanmuuttajatyössä.  Faisal tekee kristillisiä videoita, joita Josh kuvaa ja editoi.  Joshilla on myös oma kristillinen "tubekanava".

Bella ja Faisal Masih ovat Lempäälän seurakunnan nimikkolähettejä

__________________________________________

Mekonnen Mulat, Etiopia (SLS, Suomen Lähetysseura) Mekonnen toimii Etiopiassa kuurojen opettajien kouluttajana ja opiskelumateriaalien tuottajana  Hän on tehnyt väitöskirjan kuurojen asemasta ja ongelmista Ertiopiassa Jyväskylän yliopistoon.

__________________________________________

Salla ja Diego Silva, Costa Rica (SEKL) Salla ja Diego tekevät Raamattujen jakotyötä Guanacastessa ja pyörittävät toimintakeskusta, jossa vedetään opetuslapseuskoulua.

Diego ja Salla Silva ovat Lempäälän seurakunnan nimikkolähettejä

_________________________________________

Siska ja Lauri Hankela Costa Rica (YWAM)  Hankelat ovat opettajapariskunta Lempäälästä. He lähtivät Silvojen avuksi Guanacasteen, Costa Ricaan. Kolmivuotiskaudellaan he tutkivat mm. kouluprojektin avaamismahdollisuuksia Costa Ricassa.

Hankelan perhe tekee lähetystyötä Costa Ricassa Guanacastessa

__________________________________________

Arno ja Laura perheineen tekevät työtä Lähi-Idässä (OM, Operaatio Mobilisaatio) Arno tekee työtä nuorisotyötä tekevien ihmisten parissa ja Laura työskentelee tällä hetkellä kristillisessä sairaalassa.

__________________________________________

Titta Hämäläinen tekee työtä Viron luterilaisessa kirkossa tukien erityisesti lapsi- ja nuorisotyötä (ELY)

Viron luterilaisen kirkkon (EELK) kuuluu 169 seurakuntaa. Titta on perehtymässä seurakuntien toimintaketomuksiin ja miettii työkaluja, joilla voitaisiin parhaiten tukea lasten ja nuorten kristillistä kasvatusta ja raamattutuntemusta.  Tarkoituksena on pitää rovstikunnallisia päiviä, joissa työntekijöitä voitaisiin tukea ja rohkaista työssään. Valmisteilla on myös materiaaleja, joita tarvitaan kipeästi Raamatun opetuksessa.

Muut nimikkokohteet:

- Mundarinkielinen radiotyö, Intia (Medialähetys Sanansaattajat ry, SANSA)

- SAT 7/ Kids -arabiankielinen lasten satelliittitelevisiotyö (SANSA)

- Raamattu- ja lukutaitotyö, Egypti (Suomen Pipliaseura, SPS)

- Myanmarin kenttä (SLEY)

Lisäksi Lähetyskirppis Toivontorin tuotolla tuetaan Kimbiliota, naisten turvakotihanketta, yhdessä Lempäälän NMKY:n kanssa Tansanian Morogorossa. Lisätietoja: www.kimbilio.fi

Kahvila Olkkarin tuotto suunnataan Love Myanmar -lastenkeskukselle Chaung Thassa Myanmarissa yhteistyössä Love Myanmar Ministries ry:n kanssa. Lisätietoja: https://www.facebook.com/LoveMyanmarMinistriesLinkki avautuu uudessa välilehdessä