Kriisirahasto

- Yllättävä koronakriisi näkyy ihmisten arjessa monella tavalla. Ihmisiä on lomautettu ja irtisanottu. Moni pienyritys kamppailee olemassaolostaan. Kriisi aiheuttaa puutetta ruuasta tai tuo vaikeuksia vuokran ja laskujen maksuun. Tarinoita koronan aiheuttamista murheista on yhtä monta kuin on ihmistäkin, sanoo seurakunnan johtava diakoniatyöntekijä Henriikka Tarri.

Apua näihin arjesta selviämisen murheisiin on nyt tarjolla seurakuntaan perustetun kriisirahaston kautta. Vuonna 2020 perustetun rahaston tarkoituksena on auttaa niitä ihmisiä, joiden taloudellinen tilanne on romahtanut COVID-19-taudin vuoksi. Kriisirahastosta autetaan myös Ukrainan katastrofista kärsineitä.

Avustusta kriisirahastosta voi hakea vapaamuotoisella hakemuksella, jossa käy ilmi, miten korona tai Ukrainan tilanne on vaikuttanut arkeen ja taloudelliseen tilanteeseen. Hakemus toimitetaan diakoniatyölle joko sähköpostilla henriikka.tarri(at)evl.fi tai kirjeellä osoitteeseen Lempäälän seurakunta/Diakoniatyö, PL 40, 37501 Lempäälä. Diakoniatyöntekijä ottaa yhteyttä sopiakseen tapaamisen.

Avustus on kertaluonteinen ja perhekohtainen.

virtaava vettä
silta

Lahjoita kriisirahastoon

Vastaperustettu rahasto ottaa myös vastaan yksityisten tai yhteisöjen lahjoituksia, joilla tuetaan taloudelliseen ahdinkoon joutuneita.

– Lahjoittamalla kriisirahastoon olet mukana auttamassa ihmisiä selviytymään koronan aiheuttamista arjen haasteista, Tarri sanoo.

Halutun lahjoitussumman voi maksaa Lempäälän seurakunnan tilille. Viitteeksi viestikenttään tulee kirjoittaa ”kriisirahasto”.

Saaja: Lempäälän seurakunta

Tilinumero: FI72 5228 0310 0019 90.

Viite: Kriisirahasto

Keräyslupa RA/2020/761, myöntänyt Poliisihallitus 22.6.2020.

Kiitos, kun autat!

Lisätietoja Kriisirahaston toiminnasta antaa diakonian työalajohtaja Henriikka Tarri p.050-544 3481. Yhteyttä voi ottaa myös sähköpostilla henriikka.tarri(at)evl.fi.

diakoni

virkavapaa 31.8.2024 saakka.