Lapsia  laittamassa ruokaa

Kouluikäisille toimintaa

Lempäälän seurakunnassa kouluikäisten toimintaa järjestävät sekä varhaisnuorisotyön ohjaajat että seurakunnan lapsi- ja perhetoiminta. Tällä sivulla voit seurata lapsi- ja perhetoiminnan kuulumisia. Varhaisnuorisotyönohjaajien ajankohtaiset ovat omalla sivustollaan osoitteessa varkkari.fi .

Kerhoja pikkukoululaisille

Pikkukoululaisten kerhot ovat reipasta harrastustoimintaa, jossa lasten luovuus ja oma osallisuus saa näkyä vahvasti. Yhdessä tekeminen ja onnistumisen ilo ovat tärkeitä rakennusaineita lapsen hyvään itsetuntoon.  Kaikki pikkukoululaisten kerhot ovat maksuttomia.

Kokkikerhot

Kokkikerhossa opettelemme ruuanlaittoa ja leivomme herkkuja.  Tutustumme erilaisiin ruokakulttuureihin ja -ilmiöihin, pohdimme ruuan eettisiä ja ympäristöllisiä vaikutuksia, innostumme ruuasta. Maistelemme, kokeilemme, oivallamme ja osallistumme.

Kokkikerhoissa ei valitettavasti voida huomioida erityisruokavalioita tai vaativia allergioita.  Kaikki ruuat teemme laktoosittomina.

Keväällä (15.1-17.5) kokkikerhot 1.-3.-luokkalaisille kokoontuvat klo 14-16:

• Sääksjärven Satamassa maanantaisin ja perjantaisin (puh. 050 469 3884)
  • Hakkarin yrittäjätalolla, päiväkerhotiloissa, perjantaisin (puh. 050 383 7366)
  • Lempäälä-talossa maanantaisin ja torstaisin (puh. 050 544 3397)
  • Kuljun Majakalla maanantaisin  ja perjantaisin. (puh. 050 544 3398)

Kevään 2024 kokkikerhot ovat tällä hetkellä täynnä.

Lisätietoja pikkukoululaisten kokkikerhoista Regina Tannilta, regina.tanni@evl.fi

Ilmoittaudu kevään 2024 kokkikerhoihin

Kotipesä - rento kohtaamispaikka alakouluikäislle

Alakouluikäsille eli 1. -4.-luokkalaisille on Sääksjärven Satamassa oma rento kohtaamispaikka Kotipesä.  Kotipesään voi tulla koulun jälkeen tekemään läksyt, leikkimään ja pelaamaan tai vain viettämään iltapäivää kavereiden kanssa.  Kotipesässä on aina aikuinen paikalla, joten siellä on turvallista ja mukavaa olla.  Välillä Kotipesässä voidaan innostua leipomaan, askartelemaan ja liikkumaan ulkona.

Kotipesä on avoinna  tiistaisin ja torstaisin klo 13 -16. Lapsesi voi tulla ja lähteä, tuona aikana, miten vain teille sopii.

Kotipesässä on tarjolla pieni välipala. Toiminta on maksutonta. Kotipesään otetaan ilmoittautumiset (koko lukukaudeksi) ja toiminta on joulutuolla 15.12-23- 14.1.-24 välisen ajan.

Kotipesän tiistain ryhmässä on vielä tilaa. Siihen voi ilmoittautua keväälle 2024.

Ilmoittautuminen kotipesään

Kokkikerhot ja kotipesä lomailee viikon 9, eli 26.2.-1.3.24

Kesäpäiväleirit 1.–2.-luokkalaisille 2024

Päiväleirit alkavat heti koulun päättymisen jälkeen arkipäivisin 3.-14.6.2024 klo 10 -15.  Lapsi voi olla leirillä molemmat viikot tai vain toisen.  Leiripäivinä ulkoillaan, retkeillään, seikkaillaan ja tehdään kaikkea mukavaa kesäpuuhaa yhdessä pääasiassa ulkona.

Leirit pidetään seuraavissa paikoissa : Hakkarin yrittäjätalo (Kaakisentie), Kuljun Majakka (Tampereentie 262), Lempäälä-talo (Manttaalitie 15 A 1) Sääksjärven uusi srk-talo Satama (Pitkäahteentie14).

Leirit täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, kuitenkin niin, että etusijalla ovat lapset, joilla ei ole päivisin vanhempaa kotona tai muu eritystarve.  Huom! 1.–2. luokkalaisilla tarkoitetaan lapsia, jotka ovat olleet edellisenä lukuvuotena koulussa, ei siis vielä eskarilaisia.

Leiri on ilmainen ja ruokailu hoidetaan omin eväin.  Joinain päivinä saatamme syödä eväät luonnossa. Ilmoitamme siitä etukäteen ja silloin voi eväät miettiä sen mukaisesti.

Ilmoittautuminen kesäpäiväleireille alkaa maanantaina 15.4 klo 17.00.

Leirejä ja muuta toimintaa 7-14-vuotiaille

Kirkon piirissä on perinteisesti puhuttu varhaisnuorisotyöstä eli varkkatoiminnnasta. Sen avulla seurakunta pyrkii tavoittamaan ja kohtaamaan Lempäälän 7-14-vuotiaita lapsia kerho-, leiri-, koulu- ja muun työn avulla. Haluamme olla kertomassa lapsille evankeliumia ja tukea heidän hengellistä kasvuaan. Seurakunta kuuluu kaikille, joten haluamme auttaa lapsia löytämään omat lahjansa  ja oman paikkansa osana toimivaa seurakuntaa. Haluamme tehdä tätä työtä yhdessä vanhempien ja muiden toimijoiden kanssa lasten parhaaksi.

Katso tarkemmin leireistä ym. www.varkkari.fi

nuorisotyönohjaaja, rippikoulutyön työalavastaava

Työhöni kuuluu rippikoulutyön koordinointi ja nuorisotyö. Tykkään työssäni nuorten kanssa asioiden oivaltamisesta, nuorten kautta asioiden katsomisesta ja yhteisistä ponnistuksista. Silloin opin itsekin jotain hienoa Jumalasta. Vapaa-aikani täyttää kolme omaa poikaa. Luen myös paljon.

nuorisotyönohjaaja, tyttötyö

Sekä Uusi Alku -tapahtuman että kouluyhteistyön koordinaattori.

Työssäni saan pitää kerhoja ja leirejä, vierailla kouluilla, kouluttaa isosia ja kerhonohjaajia sekä järjestää erilaisia tapahtumia. Parasta on ihmisten kohtaaminen ja Jumalan rakkaudesta kertominen sekä elämän ihmetteleminen. Seurakunta ja kristityt ovat Jumalan kädet ja jalat maailmassa. Rentoudun perheen ja ystävien kanssa. Mielipuuhiani ovat tanssiminen ja kaikenlainen käsillä tekeminen.