Virkatodistuksen, sukuselvityksen tai sukututkimuksen tilaaminen

Lempäälän seurakunnan jäseniä koskevat virkatodistukset ja sukuselvitykset tilataan Tampereen aluekeskusrekisteristä.
Tampereen aluekeskusrekisterin verkkosivut löydät tämän linkin takaa.

Virkatodistus on asiakirja, jolla luovutetaan tietyn henkilön tietoja seurakunnan ja laajemmin Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäsenyyden ajalta. Tiedot perustuvat kirkonkirjoissa oleviin tietoihin.

Virkatodistuksen antaminen edellyttää hyväksyttyä käyttötarkoitusta, kuten perunkirjoitusta. Virkatodistuksen tietosisältö on sidottu sen käyttötarkoitukseen. Sukuselvitys on virkatodistus, jonka tietosisältö on laaja.

Virkatodistuksille yksi luukku: Tilaavirkatodistus-palvelu

Aluekeskusrekisteri suosittelee tilaamaan virkatodistuksen ja sukuselvityksen Tilaavirkatodistus.fi-palvelun kautta sähköisellä lomakkeella. Palvelu on sama yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille.

Jos sähköinen tilaus ei onnistu, voit ottaa yhteyttä Tampereen aluekeskusrekisteriin puhelimitse arkisin kello 9-15, puhelin: 03  2190 700.

Sukututkimus ei ole virkatodistus

Sukututkimus on sukulaisuussuhteiden selvittämistä ja henkilöhistoriallista tutkimusta. Se on eri asia kuin sukuselvitys, sukuselvitysmuotoinen virkatodistus. Voit tilata myös sukututkimuspalveluja Tampereen aluekeskusrekisterin kautta:

Tilaa sukututkimus tämän linkin takaa.

Tarkista hinnat

Virkatodistukset, sukuselvitykset ja sukututkimukset ovat maksullisia. Katso virkatodistusten, sukuselvitysten ja sukututkimusten ajantasainen hinnasto Kirkkohallituksen sivulta tämän linkin takaa

Tampereen aluekeskusrekisterin yhteystiedot

• Verkkosivut: www.akrtampere.fi

• Puhelinpalvelu ma-pe klo 9-15: 03 2190 700
  • sähköposti: keskusrekisteri.tampere@evl.fi (ei virkatodistus- tai sukututkimustilauksia)
  • Käyntiosoite: Näsilinnankatu 26, Tampere, arkisin klo 9–15
  • Postiosoite: Tampereen aluekeskusrekisteri, PL 226, 33101 Tampere

Katso kaikki yhteystiedot tämän linkin takaa.

Lempäälän seurakunta liittyi vuonna 2021 Tampereen aluekeskusrekisteriin. Jäseniä koskevat virkatodistukset ja sukuselvitykset on sen jälkeen tehty  Tampereella. Seurakunta neuvoo ja palvelee - ota yhteyttä seurakuntatoimistoon, p. (03) 289 5111.