Päiväkerho on kasvun paikka

Seurakunnan kerhossa lapsi saa kasvaa parhaaksi omaksi itsekseen muiden lasten ja välittävien aikuisten seurassa.

Toiminnassamme tärkeää on lapsen oma osallisuus.  Kerhossa jokainen lapsi tulee nähdyksi ja kuulluksi.  Kerhopäivä koostuu monipuolisesta toiminnasta lapsen ikään sopivalla tavalla.  Ihmettely, tutkiminen, leikki, lapsuuden riemu ja hengellisyys ovat läsnä jokaisessa kerhopäivässä.

Laadukasta varhaiskasvatusta

Päiväkerhotoiminta on seurakunnassamme pedagogisesti suunniteltua, ja sitä toteuttavat varhaiskasvatuksen koulutetut ammattilaiset.  Päiväkerhossa leikitään, liikutaan, tehdään taidetta ja erilaisia kädentöitä, ulkoillaan, syödään eväät ja opitaan tärkeitä asioita elämästä. Päiväkerhon pedagogiikkaa ohjaa valtakunnallinen varhaiskasvatussuunnitelma (Vasu).

Kaikki kerhot ovat maksuttomia. Kerhoihin voivat tulla mukaan myös lapset, jotka ovat osaviikkoisesti päivähoidossa.

Päiväkerho pähkinänkuoressa

• Kerhoja kokoontuu eri puolilla Lempäälää (Sääksjärvellä, Kuljussa, Hakkarissa, Lempäälä talossa ja Nurmella)
  • päiväkerhon voi elokuussa aloittaa lapsi, joka on täyttänyt vähintään kaksi vuotta saman vuoden elokuun loppuun mennessä
  • päiväkerhossa on sekä kaksi että kolme kertaa viikossa kokoontuvia ryhmiä
  • kerhoja kokoontuu aamupäivisin kello 9–11.45
  • kerhoissa on myös sisarusryhmiä 2–5-vuotiaille
  • naperokerhoja 2-3 -vuotiaille kaksi kertaa viikossa aamupäivällä kaksi tuntia

Kevään -24 vapaita kerhopaikkoja voit tiedustella  Regina Tannilta regina.tanni@evl.fi/ puh. 040 804 9170

Haku syksyllä alkaviin päiväkerhoryhmiin on auki 10.5 asti.                                                                                                                     Tiedot saamastanne päiväkerhoryhmästä  ilmoitetaan sähköpostilla viimeistään 15.6.2024.

Lapset rakentelevat jättilegoilla Lempäälän seurakunnan päiväkerhossa

Lapset askartelevat yhdessä.