Isoskoulutus

ISKO1

Isosen peruskoulutus. ISKO1 pätevöittää isosen ja kerhonohjaajan tehtäviin.  Kouluts jatkuu keväällä 2024.

ISKO2

Nuorten IhmisSuhdetaitojen KUrssi NUISKU. Antaa välineitä itsensä ilmaisemiseen ja ristiriitojen ratkaisemiseen niin isostellessa kuin elämän arjessa. ISKO2 kokoontuu Hopella erikseen sovittuina torstaina klo 17.30–19 (ovet auki ja murkinaa klo 17 alkaen). Koulutus jatkuu keväällä 2024.

ISKO3

Vaativampaan ryhmänjohtamiseen valmentava koulutus. ISKO3 oikeuttaa toimimaan isoisona rippileireillä (edellyttää 18 vuoden ikää). Koulutus jatkuu keväällä 2022. Ilmoittautuminen on päättynyt, mutta jos kaipaat vielä mukaan, ole Tatuun yhteydessä.

ISKO4

Johtaminen on vaikuttamista ja jokainen voi vaikuttaa. Siispä: millainen johtaja minä olen? Millaiseksi haluan kasvaa? Tällä kurssilla mietitään omaa identiteettiä nuorena johtajana ja tutustaan toisiimme ja Jumalaan. Tehdään yhdessä kasvumatkaa, jossa opitaan itsestä ja voi jopa löytyä oma kutsumus. Kurssin päätteeksi ryhmä tekee projektin, joka on juuri sen ryhmän tapa välittää Jumalan rakkautta lähiympäristöön. Mikäli olety kiinnostunut ISKO4:sta ole suoraan Heliin yhteydessä.

ISKO5

ISKO5 tähtää laajamittaisiin taitoihin toimia vastuullisena ohjaajana ja vapaaehtoisena seurakunnan toiminnassa. ISKO5 antaa mahdollisuuden hakea vetäjäksi Lempäälän ripareille sekä nuorten ja varhaisnuorten leireille (edellyttää 20 vuoden ikää). Koulutus järjestetään tarvittaessa ja kokoontumiskerroista sovitaan erikseen osallistujien kanssa. Mikäli olet kiinnostunut ISKO5:sta, ole suoraan Tiinaan yhteydessä.

nuorisotyönohjaaja, erityisnuorisotyö

Työni on nuorten kohtaamista, opettamista ja auttamista. On hienoa kun huomaan, että nuori uskaltaa olla juuri sitä mitä on ja löytää näin suunnan elämäänsä. Evankeliumin kertominen ja lähimmäisten auttaminen on tärkeintä kirkon työssä. Rentoudun kalastelemalla ja nikkaroin kotona kaikenlaista, lisäksi käyn kuntosalilla.

nuorisotyönohjaaja, nuoret aikuiset

Arkityöhöni kuuluu nuorten ja nuorten aikuisten kohtaamista, opettamista ja sielunhoitoa sekä kasvotusten että somessa. Vastaan nuorten aikuisten toiminnasta ja nuorten raamiksista. Lisäksi tapaan nuoria leireillä, nuortenilloissa nuorten tapahtumissa sekä kotikäynneillä ja kahvilla. Tavoitteenani on, että työni kautta tekisin nuorille helpommaksi uskoa hyvään Jumalaan ja että kukin voisi löytää elämälleen arvon ja tarkoituksen. Olen tuore aviomies, harrastan bänditouhuja, lukkopainia, uniongelmia, vaeltamista ja reissaamista - eri maita on käytynä enemmän kuin minulla on ikävuosia :)

nuorisotyönohjaaja, tyttötyö

Työssäni saan pitää kerhoja ja leirejä, vierailla kouluilla, kouluttaa isosia ja kerhonohjaajia sekä järjestää erilaisia tapahtumia. Parasta on ihmisten kohtaaminen ja Jumalan rakkaudesta kertominen sekä elämän ihmetteleminen. Seurakunta ja kristityt ovat Jumalan kädet ja jalat maailmassa. Rentoudun perheen ja ystävien kanssa. Mielipuuhiani ovat tanssiminen ja kaikenlainen käsillä tekeminen.

nuorisotyönohjaaja, rippikoulutyön työalavastaava

Työhöni kuuluu rippikoulutyön koordinointi ja nuorisotyö. Tykkään työssäni nuorten kanssa asioiden oivaltamisesta, nuorten kautta asioiden katsomisesta ja yhteisistä ponnistuksista. Silloin opin itsekin jotain hienoa Jumalasta. Vapaa-aikani täyttää kolme omaa poikaa. Luen myös paljon.

Rippikoulu on puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Usein rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu edeltää rippijuhlia