Lempäälän seurakunta mukana Nollapäästöpäivässä to 21.9.

To 21.9. klo 17-19 järjestetään Ideaparkissa Nollapäästöpäivä, joka on osa Climate Leadership Coalition -järjestön Suomeen tuomaa kansainvälistä ilmastopäivää.

Juho Kanervon musisointia Keskusaukiolla.

Klo 17.00 Tapahtuman avaus/Henri Karvinen ja Heli Orre, Lempäälän seurakunta

Klo 17.05 Puheenvuoroja

– Oras Tynkkynen, kansanedustaja: ”Ilmastotyöllä hyvinvointia Pirkanmaalle”

– Panu Pihkala, Helsingin yliopiston ympäristöteknologian dosentti: ”Toivo ja rohkeus ympäristökriisin keskellä”

– Pirkko Eteläaho, Business Tampere, Ilmastokumppanuusverkosto: ”Näkyvyyttä ja inspiraatiota ympäristötyöhön”

Juho Kanervon musisointia.

Klo 17.45 Paneelikeskustelu, jossa nuoret haastavat yritysten ilmastotekoja: osallistujina Lempäälän lukion Ilmastosoturit sekä pirkanmaalaisia yrityksiä (mm. Kiilto Oy, Lempäälän Lämpö Oy, nollaE Oy ja Pirkanmaan Osuuskauppa), yritykselle suunnatun haastekilpailun tuloksien julkistaminen

Klo 18.25 Puheenvuoroja

– Heikki Liimatainen, Tampereen yliopiston professori, liikenne- ja kuljetusjärjestelmät: ”Arjen valuutoilla kestävään saavutettavuuteen”

– Minna Näsman, Raahen kaupunki, Kansallisen vetyverkoston projektipäällikkö: ”Miten vetytalouteen siirtyminen auttaa päästöjen vähentämistä ja koska?”

– Pekka Seppänen, Lempäälän kunta, projektipäällikkö: ”Lempäälän kunta ilmastoratkaisujen edelläkävijänä”

Klo 18.55 Tapahtuman päätös

Klo 19.30 Ympäristöhartaus Ideakappelissa

Yhteistyössä: Lempäälän lukion Ilmastosoturit, Lempäälän seurakunta, Lempäälän Lämpö Oy, Lempäälän kunta, Tampereen yliopisto, Business Tampere, Climate Leadership Coalition, Kiilto Oy, nollaE Oy, Pirkanmaan Osuuskauppa ja Ideapark.

Thu Sep 14 11:39:00 EEST 2023