Tuloveroprosentti entisellään eli 1,45 vuonna 2024

Vaalea ja pitkähiuksinen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Heidi Salonen istuu puheenjohtajan nuija kädessään.

Kirkkovaltuuston puheenjohtaja Heidi Salonen, kuva Rami Marjamäki.

Lempäälän seurakunnan jäsenten tuloveroprosentti on 1,45 vuonna 2024. Asiasta päätti 3. lokakuuta kokoontunut kirkkovaltuusto.

Prosenttiosuus on sama kuin vuonna 2023. Jäseniltä kannettava tulovero eli ”kirkollisvero” on seurakuntatalouden perusta. Päätetty tuloveroprosentti ohjaa ensi vuoden talouden ja toiminnan suunnittelua.

Valtuusto hyväksyi myös uuden hautaustoimen johtosäännön. Sääntöä päivitettiin uuden kirkkolain säädösten mukaiseksi.

Omat kankaiset pöytäliinat

Valtuusto hyväksyi myös lisämäärärahat, joilla seurakuntaan hankitaan omat kankaiset pöytäliinat vuokraliinojen sijaan (4681 euroa) sekä oma, ulkotapahtumissa käytettävä teltta (1 686 euroa). Pöytäliinoja käytetään seurakunnan vuokrattavissa juhlatiloissa.

Kokouksessa valtuutetut saivat tiedoksi ja keskustelivat talouden toteutumasta tammi-elokuussa 2023 sekä henkilöstön työhyvinvointikyselyn tuloksista.

Lisäksi valtuutetut keskustelivat uuden kirkkolain myötä aloittavan vaikuttajanuorten ryhmän toiminnasta, perheasiainkeskuksen vuosittaisista kuluista ja mahdollisuudesta saada seurakunnan henkilöstön sisäinen uutiskirje ”Tapulin törinät” myös luottamushenkilöille.

Lue kirkkovaltuuston pöytäkirja klikkaamalla tätä tekstilinkkiä.

2023-10-13 16:31:00.0