Majakan jumalanpalvelusyhteisö lakkautetaan

kuvassa silmälasipäinen nainen seurakuntatalon ulkopuolella.

- On kyse luopumisesta. ’Kaikella on määrähetkensä, aikansa joka asialla taivaan alla.’ Kun jotain loppuu, jollekin muulle tulee tilaa. Nyt Majakan jumalanpalvelusyhteisön elämä eletään loppuun, ja tammikuussa on uuden aika, toteaa yhteisön pastori Emmi Korpi.

Toiminta Majakassa jatkuu

Vaikka Majakkayhteisölle on nyt aika jättää hyvästit, ei vuosien saatossa monille hyvin rakkaaksi käynyt Majakan tila kuitenkaan lakkaa olemasta.

Muun muassa päivä- ja perhekerhot sekä muskarit, sururyhmät, hikipiiri ja uniryhmä, aikuisten raamikset, Pietari & Kalat -kuoro, isoskoulutukset, naistenillat, raamattuluennot ja lyhytkurssit toivottavat myös joulukuun jälkeen seurakuntalaisia Majakkaan.

Kiinteistön tilat soveltuvat moneen tarpeeseen. Niitä voi yhä varata erilaisiin perhejuhliin. Emmi Korpi keskittyy viimeisen Majakkamessun jälkeen pohtimaan tulevaa.

- Majakkayhteisö on ollut pitkään merkittävä tekijä seurakunnassamme ja se on elänyt vuosien aikana monenlaisten vaiheiden läpi. Monille se on ollut hengellinen koti, jossa on palanut innostuksen ja Hengen tuli. Korona-aika pakotti monia tärkeitä asioita katkolle. Toiset näistä ovat toipuneet ennalleen, toiset eivät. Nyt on uusien avausten aika, hän vihjaa kevät jo mielessään.

Muistoja kaivataan

Viimeisen Majakkamessun yhteydessä järjestetään yhteinen muistelu- ja kiitosjuhla. Korpi pyytää Majakkayhteisön vaiheista ja eletyistä hetkistä 10.12. mennessä valokuvia tai mitä tahansa muistoja: emmi.korpi@evl.fi

Seurakunta suuntaa uuteen

Kirkkoherra Matti Vehviläinen kiittää lukuisia seurakuntalaisia, jotka ovat vuosien varrella rakentaneet omilla lahjoillaan seurakuntaa Majakassa.

- Kuluneet vuodet pitävät sisällään valtavan määrän upeita muistoja. Majakka oli myös omalle perheelleni kuin toinen koti. Saimme kasvaa, tukea ja rohkaista toisiamme ja oppia yhdessä elämästä ja Jumalasta. Nämä muistot kannattelevat meitä kohti uutta.

Jatkossa seurakunta ohjaa voimavaroja muun muassa Satamamessun ja Majatalo-iltojen kehittämiseen. Myös diakonian toimintoja ja hengellistä ohjausta vahvistetaan. Kirkkoherra Vehviläinen toivoo, että seurakunnan uudet avaukset rohkaisevat jo mukana olleita ja uusia ihmisiä mukaan seurakunnan yhteyteen.

Kuvassa Majakkayhteisön pastori Emmi Korpi.

2023-10-30 09:49:43.0