Diakonian jouluavustukset 2023 lahjakortteina - lahjoita 15.12. mennessä

Harmaapipoinen nainen ojentaa vihreää lahjapakettia toiselle naiselle, josta näkyy kuvan edessä vaaleanpuna...

Kuva: Saskia Meskanen

Tänä vuonna diakonia jakaa vähävaraisille jouluavustuksina lahjakortteja, ei seurakuntaan lahjoitettuja tavaroita kuten edellisinä jouluina.

- Muutos koskee ainoastaan tätä vuotta. Voi olla, että palaamme tuttuun keräykseen taas vuoden päästä, sanoo diakonian työalajohtaja Henriikka Tarri.

Aiemmin seurakunta on pyytänyt lempääläläisiä lahjoittamaan hygieniatarvikkeita, hyvin säilyvää ruokaa ja lasten leluja. Nämä on välitetty eteenpäin vähävaraisille diakoniatyön kautta.

Lahjoita kortti vaikka ruokakauppaan

Diakonian joulukeräys on kuulunut monen antajan ja saajan jouluun. Viime vuonna apua sai noin 200 perhettä tai henkilöä.

Henriikka Tarri sanoo, että myös lahjakortti on hyvä tapa luoda joulumieltä ja auttaa lähimmäistä. Lahjakortti ruokakauppaan voi tuoda monille joulun. Diakonia on jo saanut lahjakortteja lempääläläisiin liikkeisiin yrityksiltä ja yhteisöiltä.

- Keräys jatkuu 15. joulukuuta asti. Otamme vastaan lahjakortteja myös yksityishenkilöiltä, Tarri vinkkaa.

Lahjoittajat voivat olla yhteydessä Henriikka Tarriin sähköpostitse tai puhelimitse: henriikka.tarri@evl.fi, 050 544 3481

Diakoniatyön jouluavustukset on tarkoitettu pienituloisille Lempäälän seurakunnan alueella vakituisesti asuville perheille, pariskunnille ja yksineläville. Jouluavustuksia jaetaan ajanvarauksella viikoilla 50 ja 51. Varaa aika soittamalla ti tai to klo 10-12 p.0400 419 096.

2023-11-17 09:14:00.0