Hyvää itsenäisyyspäivää!

Suomen sinivalkoinen lippu liehuu taivaan sinessä.

6.12. on Suomen 106. itsenäisyyspäivä

ITSENÄISYYSPÄIVÄ KE 6.12.

Lempäälässä vietetään itsenäisyyspäivää perinteisin juhlallisuuksin jumalanpalveluksessa, kunniakäynnillä ja seppeltenlaskuilla sekä itsenäisyysjuhlassa.

klo 10.00 Sanajumalanpalvelus Pyhän Birgitan kirkossa (Kirkkopolku 1).

Seurakuntapastori Ville Lehonmaa, kanttori Kaisa Naukkarinen. Suomen maa ja Suomalainen rukous, Lempäälän mieskuoro, johtaa Jari Kossi. Partiolaiset palvelutehtävissä.

klo 11.00 Kunniakäynti haudoilla (Kirkkopolku 1).

Oi kallis Suomenmaa – Lempäälän Mieskuoro, johtaa Jari Kossi (trad., sov./san. Heikki Klemetti)

Puhe – Kirkkovaltuutettu Jukka Haho

Seppeleiden lasku Sankariristille ja Karjalaan jääneiden muistomerkille

Virsi 577: 1, 3 ja 7

Seppeleiden lasku Vapaussodan muistomerkille Kirkkotorilla ja Vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkille Ämmänristinmäellä

klo 11.30 alkaen juhlakahvit Virta-kampuksen Erik Edner -aulassa (Valkeakoskentie 19)

klo 12.30 Itsenäisyysjuhla Virta-kampuksen Erik Edner -aulassa

Lippu saapuu, Lippulaulu – Yleisö, säestys Anniina Kaikkonen.

Tervehdyssanat – Juha Raunio, Vuoden Lempo 2023

Luonto parantaa – Susanne Mäki-Krekola, Pirkanmaan Tanssiopisto. Koreografia Susanne Mäki-Krekola, musiikki: Forest song / Pasific Station. Esitys on valmistettu juhlaan Metsät ja kylät -vuositeeman innoituksella.

Juhlapuhe – Juha Kuisma

Suomen laulu ja The Medallion calls – Pirkan opiston käyrätorvikvartetti, ohjaus Olavi Kallasjoki. Säv. F.Pacius ja K. Padelt

Erik Edner -palkintojen jako – Kunnanvaltuuston pj. Jocka Träskbäck, kunnanjohtaja Heidi Rämö, kunnanhallituksen pj. Maria Päivänen.

Rinaldo Aria Lascia ch’io Pianga ja kaksi suomalaista kansansävelmää – Pirkan opiston käyrätorvikvartetti, ohjaus Olavi Kallasjoki. Säv. Georg Friedrich Händel

Hiljainen tienoo – Lempäälän Mieskuoro, johtaa Jari Kossi, säestys Anniina Kaikkonen. Säv. Andrei Eshpai, sanat Vladimir Karpenko, suom. Paavo Kiiski, sov. R.R.

Finlandia – Lempäälän Mieskuoro, johtaa Jari Kossi, säestys Anniina Kaikkonen. Säv. Jean Sibelius, san. Veikko Antero Koskenniemi

Maamme – Yleisö, säestys Anniina Kaikkonen

Lippu poistuu

klo 16.00 Itsenäisyyspäivän hartaushetki Pyhän Birgitan kirkossa ja kynttilöiden sytytys sankarihautausmaalla

Hartaushetki kirkossa, jonka jälkeen Lions Club Lempäälä sytyttää kynttilät sankarihautausmaalle. Reserviläiset kunniavartiossa.

2023-12-05 16:13:10.0