Kirkkoneuvosto aloittaa kokousvuoden 16.1.2024

Kirkkoneuvoston toimihenkilöt yhteiskuvassa pöydän ympärillä.

Kirkkoneuvoston toimihenkilöt: sihteeri, talousjohtaja Kati Nieminen (vas.), puheenjohtaja, kirkkoherra Matti Vehviläinen ja varapuheenjohtaja Kari Tolonen.

Vuoden ensimmäinen kokous

Lempäälän seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontuu vuoden ensimmäiseen kokoukseen tiistaina 16. tammikuuta.
Katso tämän linkin takaa kokouksen esityslista pdf-muodossa.

Kirkkoneuvosto saa tiedoksi:

• vuoden 2023 luottotappiot

• Pyhän Birgitan kirkon kehittämistä koskevan teologisen selvityksen, jonka on laatinut Kirkkotila Oy. Teologinen selvitys yhdessä kirkonmäen tiloja koskevan skenaarioselvityksen (Finproma Oy) kanssa antavat seurakunnalle taustamateriaalia kirkonmäen kehittämistä koskevan päätöksenteon tueksi.

Päätettäviä asioita ovat:

• Nuorten vaikuttajaryhmän yhdeksän jäsenen valitseminen sekä sihteerin nimittäminen. Ryhmän tehtävänä on vaikuttaa asioiden valmisteluun ja päätöksentekoon sekä osallistua seurakunnan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen. Ryhmän sihteerinä on nuorisotyön viranhaltija.

• Kuljun vanhan seurakuntatalon purkupäätöksen tekeminen sekä valtuutus purku-urakoitsijan kilpailuttamiseen ja valintaan.

• Ylivahtimestarin valitseminen. Paikkaa haki 7.12.2023 - 7.1.2024 välillä 11 henkilöä, joista kolme täytti haun vaatimukset. Rekrytointiryhmä antaa kirkkoneuvoston kokouksessa esityksen valittavasta henkilöstä.

• Diakonian erityisviran lakkauttaminen 1.3.2024 ja yleisen diakonian viran perustaminen samana päivänä. Kyseessä on päihde- ja kriminaalityön sekä työttömien parissa tehtävän työn erityisvirka.

• Kirkkovaltuutettujen Maria Päivänen ym. 19.12. tekemän valtuustoaloitteen käsittely. Päätösesityksenä on aloitteen antaminen kirkkoneuvoston tiedoksi ja päätös antaa asia kirkkoherran valmisteltavaksi. Aloite koskee Lempäälän seurakunnan tilojen olemista ”avoinna kaikille avioliittoa solmiville pareille, jotka haluavat pyytää liitolleen siunausta, tulla vihityksi tai viettää hääjuhlaansa seurakunnassa”.

Seurakunnan 13-jäseninen kirkkoneuvosto päättää seurakunnan juoksevista asioista ja valmistelee asiat kirkkovaltuuston päätettäväksi. Sen kokoukset eivät ole avoinna yleisölle. Lue lisää kirkkoneuvostosta tämän linkin takaa

2024-01-11 18:41:00.0