Jeesuksen seitsemän sanaa ristillä

pe 29.3. klo 15.00
Pääsiäisen teemakuva, jossa sotilas viittoo mäen päälle, jossa erottuu kolme ristiä.

Pyhän Birgitan kirkko

Pyhän Birgitan laulajat esittää Heinrich Schützin Seitsemän sanaa ristillä. Kuoroa johtaa Olli-Taavetti Kankkunen. Tule virittäytymään pääsiäisen tunnelmaan pääsiäisviikon iltakirkossa! Vapaa pääsy.

Konsertti ajoittuu pitkäperjantaina Jeesuksen kuolinhetkeen. Puheen pitää pastori Ville Lehonmaa. Urkusäestys Pietari Korhonen.

Teoksen nimi tulee seitsemästä repliikistä, jotka Jeesus ristillä sanoi, ja huippunsa teos saavuttaa dramaattisessa seitsemännessä repliikissä: "Se on täytetty". Seitsemän sanaa ristillä säveltäneen Schützin (1585-1672) on sanottu olleen saksalaisen musiikin isä, jolta luomisvoimaansa ammensivat Johann Sebastian Bach ja monet muut Schützin jälkeen eläneet säveltäjät.

Vapaa pääsy.

• Aikuisille Aikuisille