Yhteisvastuukeräyksen vaaleanpunainen tunnuskuva, jossa on Yhteisvastuun sydänlogoja

Yhteisvastuu 2024 auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä

Sunnuntaina 4. helmikuuta käynnistynyt Yhteisvastuukeräys 2024 tukee nuoria. Keräyksellä kootaan varoja nuorille, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään. Yksinäisyys on ahdistava, yksilöllinen kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Tällä hetkellä yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoista noin 14 % kokee yksinäisyyttäKeräyksen avulla tuetaan nuoria paikallisesti Lempäälän seurakunnan nuorisotyön, valtakunnallisesti HelsinkiMission ja maailmanlaajuisesti Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston kautta.

Osallistu keräykseen haluamallasi summalla!

- Voit lahjoittaa oman seurakuntamme Yhteisvastuukeräykseen tämän linkin kautta.
- Mobilepay: 97158

Voit myös tehdä tilisiirron näiden tietojen avulla:
Saaja: Kirkkopalvelut ry / Yhteisvastuukeräys
Tilit: Aktia FI82 4055 0010 4148 41, Nordea FI16 2089 1800 0067 75 ja Osuuspankki FI14 5000 0120 2362 28
Viite: 302397
Keräyslupa RA/2020/639/Kirkkopalvelut

Keräysvaroista 20 prosenttia ohjataan Lempäälän seurakunnan nuorisotyöhön, 20 prosenttia HelsinkiMissiolle valtakunnalliseen työhön ja 60 prosenttia Kirkon Ulkomaanavulle.

Seurakunnan oma keräyskohde tarkentuu vuoden aikana. Kirkon Ulkomaanapu kohdistaa avun erityisesti Ugandaan, jossa katastrofirahaston avulla tuetaan nuorten koulunkäyntiä kuudella eri pakolaisasutusalueella.

HelsinkiMissio ja oppilaitokset yhteistyössä torjumaan yksinäisyyttä

Tämän vuoden kotimainen kumppanin HelsinkiMissio tarjoaa Yhteisvastuun tuella School to belong -ohjelmassa mukana oleville oppilaitoksille apuvälineet ja keinot nuoren yksinäisyyden tunnistamisesta ja puheeksi otosta avun tarjontaan.

Yhteisvastuun tuella HelsinkiMissio pystyy myös mahdollistamaan ammatillista keskusteluapua, jotta nuori voi käsitellä yksinäisyyteen liittyviä ajatuksia ja niiden yhteyttä tunteisiin ja käyttäytymiseen. 16-vuotias Lauri toivoo, että yhä useampi saisi yksinäisyyteensä apua.
"Yksinäisyyttä ei pitäisi joutua salailemaan, vaan siitä tulisi voida puhua opettajille ja vanhemmille. Heidän avullaan tilannetta voidaan usein ratkaista", Lauri toteaa.

Lisätietoja vuoden 2024 keräyksestä saa Yhteisvastuukeräyksen omilta verkkosivuilta osoitteesta www. yhteisvastuu.fi sekä HelsinkiMission ja Kirkon Ulkomaanavun verkkosivuilta: www.helsinkimissio.fi ja www.kirkonulkomaanapu.fi. Sosiaalisessa mediassa avainsana on #yhteisvastuu2024

Yhteisvastuun iskulause kirjoitettuna valkoisella pinkillä pohjalla.

YouTube-video

Yhteisvastuukeräyksen kampanjakuva, jossa kaksi lasta antaa rahaa lippaaseen.

Lempäälän seurakunnan Mobilepay-numero on 97158.

Tai voit lahjoittaa nettisivun kautta tästä

Yhteisvastuun teemaan liittyvä Pekka Rahkosen sarjakuva.