Kirkkovaltuusto

Lempäälän seurakunnan kirkkovaltuustoon kuuluu 27 joka neljäs vuosi yleisillä vaaleilla valittua jäsentä.

Seurakuntavaaleissa valitaan kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsenet eli luottamushenkilöt. He suunnittelevat, kehittävät ja ohjaavat seurakunnan toimintaa sekä päättävät monista keskeisistä seurakunnan hallintoon ja talouteen liittyvistä asioista.

Kirkkovaltuusto päättää esimerkiksi

• seurakunnan kirkollisveroprosentista, talousarviosta ja monista muista talousasioista
  • rakennushankkeista
  • avustuksista
  • monista työntekijävalinnoista ja uusista viroista
  • seurakunnan toiminnan painotuksista

Kirkkovaltuutetut äänestävät myös kirkolliskokousvaaleissa eli valitsevat päättäjät kirkon ylimpään päättävään elimeen. Kirkolliskokous päättää esimerkiksi kirkon oppiin liittyvistä kysymyksistä ja koko kirkon taloudesta.

Kirkkovaltuuston kokoukset ovat avoimia. Seurakuntalaiset ovat tervetulleita yleisöön seuraamaan valtuuston työskentelyä.

Lempäälän seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja kaudella 2023-2024 on Heidi Salonen (041 730 5955 tai heidi.su.salonen@pirha.fi) ja varapuheenjohtaja Paula Eloranta (050 521 0867 tai paula.eloranta@lempaala.fi). Sihteerinä toimii talousjohtaja Kati Nieminen.

Kirkkovaltuuston muut jäsenet: Kari Tolonen, Maria Päivänen, Asko Ojakoski, Jukka Haho, Teemu Lämsä, Tuukka Liuha, Tarja Lehtiö, Hanna Kairimo, Mikko Vesamäki, Leila Koivisto, Keijo Kantonen, Mikko Kärki, Asko Siivola, Hannele Lehikoinen, Timo Viitanen, Markku Sivula, Elina Syri, Juha Ruuna, Tuija Seppänen, Niina Selin, Terhi Palvanen, Markku Oikarainen, Riitta Mäkinen, Veikko Kuumola ja Pertti Järventausta.

Valokuva: Rami Marjamäki

Lempäälän seurakunnan kirkkovaltuuston kokoukset pidetään tiistaisin alkaen kello 18. Kokoukset pidetään yleensä Lempoisten seurakuntatalossa. Kirkkovaltuuston kokoukset ovat julkisia eli yleisö on tervetullut kuulolle!

Kokouspäivät kevätkaudella 2024 ovat: 13.2. ja 7.5.