Ukrainalaiset tarvitsevat apuamme!

Ukrainan sota herättää meissä kaikissa huolta. Rukoilemme rauhaa, sodan loppumista ja kärsimyksen päättymistä. Tilanne on myös synnyttänyt valtavan paljon halua auttaa. Asia on yhteinen!

Seurakunta on tukenasi, kun kaipaat kuuntelijaa

Jos haluat keskustella huolistasi tai mistä tahansa, seurakuntamme on sinua varten. Tarjoamme keskusteluapua. Pyhän Birgitan kirkko on hyvä paikka hiljentymiselle.

Seurakuntamme päivystävä pappi vastaa puhelinnumerosta 040 804 9130 ma-pe klo 9-15. Puhelimessa voit sopia myös tapaamisajan.

Sunnuntaisin Lempäälän kirkon klo 10 alkavan messun jälkeen on mahdollisuus keskusteluun. Rukouspalvelija on sinua varten kirkossa klo 12 saakka, jos haluat että puolestasi rukoillaan. Pappi tavattavissa seurakuntatalossa kirkkokahvien aikana.

Rukouspalvelija ja pappi ovat tavattavissa myös Majakan ja Sataman messun jälkeen.

Rukouksen majatalo viikoittain seurakuntamme eri toimitiloissa. Katso aika ja paikka tarkemmin tapahtumakalenteristamme.

Kahvila Olkkari on mukava paikka kohdata muita ja jakaa kuulumisia. Olkkari sijaitsee Lempäälän kirkkoa vastapäätä osoitteessa Tampereentie 4, ja on avoinna ma-la klo 10-14.

Kirkon palveleva puhelin 0400 221 180 avoinna joka päivä klo 18-24. Voit jutella mistä tahansa, mikä mieltäsi askarruttaa ja sydäntäsi painaa.

Seurakunta mukana auttamassa ukrainalaisia

Lempäälän seurakunta on antanut 15 000 euron avustuksen Ukrainan pakolaisten auttamiseen. Tuki ohjataan Lähetysyhdistys Sanansaattajien ja Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Lempäälän seurakunta seuraa aktiivisesti pakolaistilannetta ja haluaa olla yhdessä kunnan ja järjestöjen kanssa auttamassa ja tukemassa alueelle saapuvia ukrainalaisia. Laajamittaisen maahantulon koordinointi on Maahanmuuttovirastolla. On todennäköistä, että erilaisten auttavien tahojen lisäksi vapaaehtoisille auttajille tulee olemaan tarvetta myös Lempäälässä.

Sisäministeriön sivustolta löytyy kootusti tietoa kaikille, jotka haluavat auttaa:

Avun tarjoaminen ukrainalaisille - Sisäministeriö (intermin.fi)

Kirkon Ulkomaanavun hätäapukeräys

Kirkon Ulkomaanapu - Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö

Lisätietoja Lempäälän seurakunnasta:

Henriikka Tarri, diakonian työalajohtaja. Ukrainan pakolaistilanteen yhdyshenkilö Lempäälän seurakunnassa: henriikka.tarri@evl.fi 050 544 34 81

Matti Mäkinen, lähetystyön ja vapaaehtoistyön koordinaattori. Yhdyshenkilö vapaaehtoisuuteen liittyvissä asioissa: matti.k.makinen@evl.fi 050 544 33 59

www.lempaalanseurakunta.fi

2022-03-27 21:31:00.0