Ajankohtaista hautausmaan hoidosta

Hautausmaalla muutoksia kevään korvilla.

Kausityöntekijät Suvi Lehti ja Riikka Jaakkola.

Päivitämme asiakasrekisteriä

Lempäälän seurakunta haluaa huolehtia siitä, että hautapaikan haltijuuteen liittyvät tiedot ja asiakasrekisteri ovat ajan tasalla. Hautapaikan haltijoita ja hoitosopimuksen tehneitä lähestytään kirjeitse ja puhelimitse. Näin huolehditaan tietoturvasta ja rekisterin ajantasaisuudesta.

Hautojen reunakivien poistaminen

Reunakivelliset hautapaikat hankaloittavat monin paikoin hautausmaan yleishoitoa. Reunakivellisten hautojen haltijoita tullaan kesän aikana lähestymään ja kysymään lupaa reunakivien poistamiseen. Mikäli hautapaikan haltija antaa luvan toimenpiteeseen, seurakunta poistaa reunakivet ja kunnostaa hautapaikan omaisille maksutta.

Ristimäen hautausmaan aluspalkitus

Kaikki tiedossa olevat hautapaikan haltijat Ristimäen hautausmaan osastolla 3 on tavoitettu. Vuoden 2022 aikana seurakunta kartoittaa haudan haltijoiden mielipiteitä aluspalkkien asentamisesta. Kuulemisen jälkeen asia saatetaan kirkkoneuvoston käsiteltäväksi.

Hautausmaiden hyvä hoito on meille kunnia-asia. Tule rohkeasti juttelemaan, kun näet henkilökuntaamme työn touhussa.

Kausityöntekijät palasivat muuttolintujen lailla

Lempäälän seurakunnassa on taas huhtikuussa aloittanut kausityöntekijöitä. Kuudesta kaksi työskenteli Ristimäen hautausmaalla tänään.

Sekä Suvi Lehti että Riikka Jaakkola työskentelevät seurakunnan kausityöntekijöinä jo neljättä vuotta.

- Tässä työssä saa nauttia kaikista vuodenajoista, ja onhan tämä ympäristö ihan mahtavan kaunis ja rauhallinen. Työn jälki näkyy hyvin, he sanovat.

Kausityöntekijöillä riittää paljon tehtäviä lokakuun loppuun saakka. Juuri nyt hautausmaallakin luonto puhkeaa kukkaan, ja lintujen kuoro on valtaisa.

Lisätietoja hautausmaiden hoidosta: seurakuntapuutarhuri Petri Solja: petri.solja@evl.fi tai 050 544 3531.

2022-04-27 14:03:00.0