Operaatio Joulun lapsi –pakettikeräys on käynnissä 21. marraskuuta asti

51240381029_178ecc3e01_c.jpg

Operaatio Joulun lapsi -keräys on alkanut Lempäälässä.

Maailmanlaajuisen lahjapakettikeräyksen järjestäjä on Samaritan’s Purse -järjestö. Paketit viedään köyhissä oloissa eläville lapsille yli sadassa eri maassa. Suomessa vastuutahona toimii Patmos-lähetyssäätiö.

Lempäälästä on lähtenyt vuosittain noin 250 Joulun lapsi -pakettilahjaa.

Tänä vuonna ne vievät jouluiloa köyhimmistä köyhimmille lapsille Romaniaan ja Moldovaan. Seurakunnan piirissä vastuuhenkilönä on vapaaehtoistyöntekijä Terhi Palvanen

Hae valmis laatikko ja täytä ohjeen mukaan

Ideana on, että ihmiset hakevat valmiita kenkälaatikon muotoisia lahjalaatikoita ja täyttävät ne ohjeen mukaan uusilla ja laadukkailla tuotteilla.

Paketteihin pakataan vaatteita, koulutarvikkeita, hygieniatarvikkeita ja ainakin kaksi kivaa lelua. Paketin mukana annetaan vihko, joka sisältää lapsille muokattuja Raamatun kertomuksia.

Lempäälässä laatikoita voi hakea ja palauttaa 21. marraskuuta saakka Kuljun seurakuntatalo Majakkaan (Tampereentie 262) ja keskustassa kahvila Olkkariin (Tampereentie 2).

Paketteja kootaan yhdessä talkooillassa 29. lokakuuta Lempoisten seurakuntatalossa (Kirkkopolku 1).

- Minulle voi toimittaa myös suoraan irtotavaraa, kuten leluja, vaatteita sekä koulu- ja hygieniatarvikkeita koko keräyksen ajan. Kokoan niistä vielä paketteja, sanoo Terhi Palvanen.

Mooseksen parta viihdyttää Satamassa

Lempäälässä järjestetään myös konsertti keräyksen hyväksi. Sunnuntaina 30. lokakuuta Sääksjärven seurakuntatalo Satamassa Mooseksen parta –yhtye viihdyttää kaikenikäisiä kuulijoita. Tilaisuus on maksuton, mutta kahvirahalla voi tukea keräystä.

Lisätiedot:

2022-10-23 15:11:00.0