Seurakunnan auttamistyön eli diakonian joulukeräys alkaa 25.11.

Diakonian joulukeräys pieni.jpg

Diakonian eli seurakunnan auttamistyön joulukeräys on Lempäälässä tunnettu tempaus.

Sen kautta asukkaat, yritykset ja yhdistykset ovat voineet levittää jouluiloa satoihin pienillä tuloilla sinnitteleviin lempääläläiskoteihin.

Keräykseen voi lahjoittaa esimerkiksi hyvin säilyvää kuivaruokaa sekä hygieniatarvikkeita. Myös lahjoja lapsille otetaan vastaan. Lahjoituksista kootaan ”joulukauppa”, josta taloudellista apua tarvitsevat diakonian asiakkaat voivat käydä valitsemassa tarvitsemansa tuotteet. Vuosittain apua on saanut noin 200 henkilöä.

”Meidän perhe sai jouluruokien lisäksi pyykinpesuainetta ja vielä lahjat lapsille. Ilman näitä lahjoituksia joulumme olisi ollut melko toivoton”, eräs lahjan saaja kiittää.

Lopuksi vinkki työpaikoille ja yhteisöille: kootkaa porukka ja lähtekää joukolla mukaan!

Tuo lahjoituksesi 25.11.-19.12. välillä seurakunnan toimipisteisiin, kuten Kahvila Olkkariin, Lempäälä-talossa sijaitsevaan seurakuntatoimistoon tai Sääksjärven seurakuntatalo Satamaan niiden aukioloaikoina. Lisätietoja: henriikka.tarri@evl.fi, p. 050 544 3481.

2022-11-18 12:38:00.0