Lempäälän itsenäisyysjuhla - kunta ja seurakunta toteuttavat yhdessä

Suomen_lippu_valokuva (1).jpg

Lempäälän itsenäisyyspäivä on perinteinen, juhlava ja arvokas. Juhlallisuudet alkavat Pyhän Birgitan kirkossa. Sen jälkeen on vuorossa kunniakäynnit sankarihautausmaalla ja eri muistomerkeillä. Kahvi on katettu n. kello 11.30 Virta-kampuksen Erik Edner -aulaan. Kello 12.30 alkaa samassa paikassa ohjelmallinen itsenäisyysjuhla.

Sanajumalanpalvelus Pyhän Birgitan kirkossa alkaa kello 10. Liturgina on kirkkoherra Matti Vehviläinen ja kanttorina Pietari Korhonen. Vierailevana esiintyjänä on Lempäälän Mieskuoro Jari Kossin johtamana. Jumalanpalveluksessa ovat partiolaiset palvelutehtävissä.

Sankarihautausmaalla alkaa noin kello 11 seuraavanlainen ohjelmallinen osuus:

• Oi, kallis Suomenmaa - Lempäälän Mieskuoro, johtaa Jari Kossi
  • Puhe - Lempäälän kunnanhallituksen puheenjohtaja Maria Päivänen
  • Seppeleiden lasku Sankariristille ja Karjalaan jääneiden muistomerkille
  • Virsi 577: 1, 3 ja 7

Sankarihautausmaan osuuden jälkeen seppeleet lasketaan Vapaussodan muistomerkille Kirkkotorilla ja Vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkille Ämmänristinmäellä.

Juhlakahvit on tarjolla kello 11.30 alkaen Virta-kampuksen Erik Edner -aulassa (Valkeakoskentie 19).

Itsenäisyysjuhla on vuorossa kello 12.30 Virta-kampuksen Erik Edner -aulassa (Valkeakoskentie 19).
Juhla lähetetään suorana Lempäälän kunnan Youtube-kanavalla.

Ohjelma:

• Lippu saapuu, Lippulaulu - Yleisö, säestys Anniina Kaikkonen
  • Tervehdyssanat - Leena Soini, Vuoden Lempo 2022
  • Pienenpienet joutsenet - Pirkanmaan tanssiopiston nuoremmat tanssijat, versio baletista Joutsenlampi
  • Juhlapuhe - Lastusten kyläyhdistyksen puheenjohtaja Annele Matintupa
  • Air on G string - Pekka Kämäri, sähkökitara
  • Erik Edner -palkintojen jako - Kunnanvaltuuston pj. Jocka Träskbäck, kunnanjohtaja Heidi Rämö, kunnanhallituksen pj. Maria Päivänen

Mon Dec 05 15:38:00 EET 2022