Kirkkoneuvoston kokous 31.1. - vahtimestari-siivoojaksi Nina Bräysy

Kirkkoneuvosto2023.jpeg

Seurakunnan uusi kirkkoneuvosto kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa 31. tammikuuta.

Kokouksessaan neuvosto valitsi vahtimestari-siivoojaksi Nina Bräysyn. Hän aloittaa tehtävässään 13. helmikuuta. Tehtävä avautui edellisen työntekijän irtisanoutumisen vuoksi. Hakuaikana 21.11.-19.12. paikkaa haki viisi henkilöä, joista kaksi kutsuttiin haastatteluun.

Neuvosto myös päätti julistaa auki diakonin viransijaisuuden ajalle 1.3.–31.12.2023. Ilmoitus on nähtävänä seurakuntatoimiston ilmoitustaululla 1.–12.2.2023. Tehtävän vaativuusryhmä on 502.

Uuden nelivuotisen valtuustokauden alussa asialistalla oli seurakunnan edustajien valitseminen erilaisiin ulkopuolisiin yhtiöihin ja yhteisöihin, sairaalasielunhoidon ja perheneuvonnan johtokuntiin sekä seurakunnan sisäisiin toimielimiin kuten työryhmiin ja eri toimintamuotojen pajoihin. Neuvosto valitsi myös edustajat Nuorten tulevaisuuseminaariin.

Kirkkoneuvosto valitsi edustajansa ulkopuolisiin yhtiöihin ja yhteisöihin seuraavasti:

• Kiinteistö Oy Majauskoti: Usko Gullsten, Tuukka Liuha, Timo Viitanen sekä seurakunnan talousjohtaja Kati Nieminen
  • Hakkarin Yrittäjätalo: seurakunnan talousjohtaja tai kiinteistöpäällikkö
  • Merunjärvi-yhdistys: Markku Sivula
  • Tervajärvi-yhdistys: Timo Viitanen
  • osakaskunnat: Timo Viitanen
  • Kuljun koulutalo: seurakunnan kiinteistöpäällikkö
  • Lempäälän kulttuuritapahtumat ry: Kari Tolonen
  • tie-ja maanmittaustoimitukset: Timo Syväjärvi
  • tiekunnan vuosikokousedustaja: Markku Oikarainen

Sairaalasielunhoidon johtokuntaan 2023–2026 neuvosto valitsi varsinaiseksi jäseniksi Mikko Vesamäen ja varalle Tuula Petäkoski-Hultin. Perheneuvontatyön johtokuntaan 2023-2026 se valitsi varsinaiseksi jäseneksi Tarja Lehtiön ja varalle Teemu Lämsän.

Nuorten tulevaisuusseminaariin eli Kirkko 2030 -seminaariin neuvosto valitsi seurakunnan edustajiksi Antrea Tavastin ja Miko Vuorenmaan.

Seurakunnan työryhmien jäsenet 2023-2026

Seurakunnan sisäisiin työryhmiin valittiin seuraavat jäsenet:

Talouden kehittämistyöryhmä

Jäsenet ja henkilökohtaiset varajäsenet ovat Kari Tolonen (varajäsen Tarja Lehtiö), Tuula Petäkoski-Hult (Niina Selin), Elina Syri (Teemu Lämsä), Mikko Kärki (Juha Ruuna), Markku Oikarainen (Leila Koivisto), kirkkoherra Matti Vehviläinen ja talousjohtaja Kati Nieminen.

Kirkonmäki-työryhmä

Jäsenet ja henkilökohtaiset varajäsenet ovat Kari Tolonen (Tarja Lehtiö), Jukka Haho (Markku Sivula), Mikko Vesamäki (Heidi Salonen), Tuukka Liuha (Mikko Kärki), Tuula Petäkoski-Hult (Hannele Lehikoinen), kirkkoherra Matti Vehviläinen, talousjohtaja Kati Nieminen ja kiinteistöpäällikkö Karri Koivusilta.

Viestintätyöryhmä

Heini Mäenpää, Elina Korkee, diakonian työalajohtaja Henriikka Tarri, kirkkoherra Matti Vehviläinen ja tiedottaja Marita Miettinen

Ympäristötyöryhmä

Hanna Karojärvi, Timo Viitanen, Pertti Järventausta, Tuula Petäkoski-Hult ja seurakunnan ympäristövastaavat Henri Karvinen ja Tiina Koskinen.

Pajojen jäsenet 2023-2026

Eri toimintamuotojen suunnitteluelimiin eli pajoihin kirkkoneuvosto valitsi puheenjohtajan (pj.) ja kirkkoneuvoston (kn) edustajan. Muut pajojen jäsenet varmistuvat myöhemmin.

• Lapsi- ja perhetoiminnan paja: pj. Maria Päivänen ja kn:n edustaja Jukka Haho
  • Varhaisnuoriso-, nuoriso- ja rippikoulutyön paja: pj. Antrea Tavast ja kn:n edustaja Tuula Petäkoski-Hult
  • Jumalanpalveluksen, aikuistoiminnan, lähetyksen ja vapaaehtoistoiminnan paja: pj. Terhi Palvanen ja kn:n edustaja Keijo Kantonen
  • Musiikin paja: pj. Riitta Mäkinen ja kn:n edustaja Niina Selin
  • Diakonian paja: pj. Tuija Seppänen ja kn:n edustaja Leila Koivisto

Kirkkoneuvosto johtaa seurakunnan hallintoa sekä talouden ja omaisuuden hoitoa. Sen puheenjohtaja on virkansa puolesta seurakunnan kirkkoherra Matti Vehviläinen. Neuvoston sihteeri on talousjohtaja Kati Nieminen.

Kirkkovaltuusto valitsi kirkkoneuvoston jäsenet kokouksessaan 17. tammikuuta. Kaksivuotiskaudella 2023-2024 varsinaisia jäseniä ovat varapuheenjohtaja Kari Tolonen (henkilökohtainen varajäsen Asko Siivola) sekä Jukka HahoLeila Koivisto, Tarja LehtiöTuukka LiuhaTeemu LämsäRiitta MäkinenAsko OjakoskiTuula Petäkoski-HultNiina SelinElina Syri ja Mikko Vesamäki

Kirkkoneuvoston kokoukset eivät ole avoinna yleisölle, mutta sen esityslistat ja pöytäkirjat julkaistaan seurakunnan nettisivuilla. Esityslistat ja pöytäkirjat -sivu avautuu tämän linkin takaa.

Katso 31.1.2023 olleen kokouksen pöytäkirja tämän linkin takaa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Fri Feb 03 18:54:00 EET 2023