Lempäälän kirkkokuoro juhlii täyttä sataa - messu ja juhlakonsertti 23. huhtikuuta

Violetteihin esiintymisasuihin pukeutunut kirkkokuoro Pyhän Birgitan kirkon saarnastuolin edessä.

Arkistokuvassa kirkkokuoro vuonna 2006.

Lempäälään saapui kanttoriksi vuonna 1919 innokas kuoromies Väinö Tapio.  Jo seuraavana vuonna hän kokosi kirkkokuoron, yhden Suomen kirkkokuorojen uranuurtajista. Kuoron virallinen perustamisvuosi on 1921.

Nykyinen Lempäälän kirkkokuoro -yhdistys muodostuu kahdesta kuorosta, Hymnus-kuorosta ja Pyhän Birgitan laulajista. Niissä kummassakin on parisenkymmentä kuorolaista. Hymnusta johtaa kanttori Kaisa Naukkarinen ja Pyhän Birgitan laulajia Olli-Taavetti Kankkunen.

Vuonna 2021 kirkkokuorotoiminnan satavuotisjuhlat peruuntuivat koronan vuoksi, mutta nyt on juhlan aika. Tule mukaan tapahtumiin!

Molemmissa juhlatilaisuuksissa esiintyy Hymnus-kuoro, joht. Kaisa Naukkarinen ja kamarikuoro Pyhän Birgitan Laulajat, joht. Olli-Taavetti Kankkunen.

2023-04-06 15:40:50.0