Olkkarin Wappu tuotti yli 7000 euroa Kimbiliolle

Kirkkotori, jossa paloautoja ja ihmisiä ja taustalla  Lempäälän kirkko.

Kirkkotorille ja sen ympäristöön levittäytynyt Olkkarin Wappu -tapahtuma tuotti tänä vuonna pyöreästi 7350 euroa. Vappupäivän tapahtumalla kerättiin varoja Tansaniassa sijaitsevan naisten ja tyttöjen turvakoti Kimbilion toiminnan hyväksi.

– Väkeä oli liikkeellä, aurinko paistoi ja tulos oli hyvä, tiivistää Markus Perko, joka kuuluu tapahtuman vapaaehtoisten järjestäjien ydinjoukkoon.

2200 munkkia parempiin suihin

Olkkarin Wapun tarkkaa kävijämäärää on vaikeaa arvioida, mutta myynnin perusteella se kokosi tänä vuonna useita satoja juhlijoita.

Perko kertoo, että päivän aikana myytiin 2200 munkkia, 450 makkaraa, yli 300 litraa simaa ja yli sata litraa keittoa. Vapputapahtuman päättäneeseen Blues-messuun osallistui noin 130 henkilöä.

– Monipuolinen ohjelma vetosi lapsiperheisiin, mutta oikein hyvin myös muihin, kiittää lähetyksen nimikkopastori Heikki Kärhä Lempäälän seurakunnasta. Hän esiintyi itse kirkossa olleessa gospelmusiikkihetkessä.

Taustalla hyvän tekemisen verkosto

Tänä vuonna vappuiloa tuottivat muiden muassa moottoripyöräkerho Gospel Riders, Kierrätyspuoti, Lempäälän Urheiluautoilijat, Lempäälän SPR, Lempäälän VPK kalustoineen, Loimusalon Laamat, Mia Joki & Family, Saapas, Toivontori ja Vehicle ry.

Arvontaan lahjoitti palkintoja noin 60 yritystä ja yksityishenkilöä. Järjestelyihin osallistui yli sata vapaaehtoista. Tapahtuman taustalla on vapaaehtoisten lisäksi Lempäälän seurakunta ja NMKY.

– Lämpimät kiitokset kaikille. Ensi vuonna taas uudestaan, toivottaa Markus Perko.

Olkkarin Wappu on järjestetty jo yli kymmenen vuoden ajan Kimbilion hyväksi. Tansanian Morogorossa sijaitseva turvakoti avasi ovensa vuonna 2017. Tällä hetkellä sen suojissa on yhdeksän teini-ikäistä tyttöä.

Teksti Marita Miettinen, kuva Markus Perko

Wed May 03 17:16:00 EEST 2023