Ville Lehonmaa nuorisopastoriksi

Ville Lehonmaan kasvokuva. Nuorella miehellä on siniset silmät, lyhyet hiukset ja siisti tumma parta.

Teologian maisteri Ville Lehonmaa, 28, on Lempäälän seurakunnan uusi seurakuntapastori. Virka on samalla nuorisopastorin ja nuorisotyön työalajohtajan tehtävä. Se jäi avoimeksi, kun viran edellinen hoitaja Ira Sirkiä siirtyi toiseen seurakuntaan.  Nuorisotyön työalajohtaja on nuorisotyötiimin esihenkilö.

Tamperelainen Lehonmaa sai pappisvihkimyksen viime vuoden marraskuussa. Hän on sen jälkeen ollut määräaikaisena kasvatuksen pappina Mänttä-Vilppulan seurakunnassa. Työn Lempäälässä hän aloittaa elokuussa.

Virkamääräys tuomiokapitulista

Kirkkoneuvosto valitsi uuden seurakuntaopastorin kokouksessaan 16. toukokuuta. Lopullisen virkamääräyksen antaa Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli, joka kokoontuu 14. kesäkuuta.

Seurakuntapastorin virka oli avoinna 13.4.–7 5., ja sitä haki yhteensä kuusi henkilöä. Neljä heistä haastateltiin 10. toukokuuta.

Lempäälän seurakunnassa työskentelee papin virassa yhteensä seitsemän henkilöä: kirkkoherra, kappalainen ja viisi seurakuntapastoria.

Katso kirkkoneuvoston kokouksen pöytäkirja tämän linkin takaa.

2023-05-22 16:13:00.0