Hanna-Mari Kamppikoski on seurakunnan viestintäkoordinaattori

Hanna-Mari Kamppikosken kasvokuva. Otsalle nostetuissa aurinkolaiseista heijastuu metsä.

Humanististen tieteiden kandidaatti Hanna-Mari Kamppikoski on Lempäälän seurakunnan viestintäkoordinaattori. Hän aloittaa työt elokuun alussa.

Kamppikosken valitsi tehtävään seurakunnan kirkkoneuvosto 20. kesäkuuta. Paikkaa haki 34 henkilöä, joista neljä kutsuttiin haastatteluun.

Vakituinen tehtävä on kokonaan uusi. Työajasta puolet on viestintää verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa ja puolet asiakaspalvelua ja toimistotehtäviä seurakuntatoimistossa.

Ennen tehtävän hakua kirkkovaltuusto lakkautti seurakuntatoimiston toimistosihteerin tehtävän 1. lokakuuta alkaen. Sitä on viimeksi hoitanut lähes 40 vuotta Päivi Salo, joka jää lomien jälkeen syksyllä eläkkeelle.

Seurakunta tuttu työyhteisö

Kangasalalaiselle Kamppikoskelle Lempäälän seurakunta on tuttu. Hän oli viime vuonna seitsemän kuukautta tiedottajan opintovapaan sijaisena.

– Viihdyin valtavan hyvin. Minuun tekivät vaikutuksen uudet toimitilat, dynaaminen meininki ja erityisesti se, että seurakuntalaiset ovat elävästi mukana toiminnassa, hän sanoo.

Tausta toimittajana

Hanna-Mari Kamppikoski on opiskellut nuorena yo-merkonomiksi ja myöhemmin Vaasan yliopistossa humanististen tieteiden kandidaatiksi. Hänen pääaineensa oli ruotsi.

Työuransa hän aloitti heti lukion jälkeen toimittajana. Hän on työskennellyt muun muassa Satakunnan Kansassa ja Kankaanpään Seudussa sekä vuosina 2020–2021 taittavana toimittajana ja vt. päätoimittajana Punkalaitumen Sanomissa.

Viestintää ja kirkon töitä

Kirkon piirissä hän on ollut lähetyssihteerinä Kristiinankaupungin ja Vaasan seurakunnissa yhteensä kahdeksan vuotta. Hän oli myös noin kymmenen vuoden ajan kulttuurituottajana ja tiedottajana ruotsinkielisessä Luckan-järjestössä.

Pohjanmaalta Pirkanmaalle muuton jälkeen hän veti Punkalaitumella kunnan ja seurakunnan yhteistä ”Tule kotiin”-EU-hanketta.

– Kaikissa töissäni kantavana voimana on ollut hyvä yhteistyö eri osapuolten kanssa. Uskon, että se jatkuu myös Lempäälässä.

Teksti: Marita Miettinen
Kuva: Hanna-Mari Kamppikoski