Fin Proma Oy tekee Lempäälän kirkonmäen kiinteistöselvityksen - kirkkoneuvoston päätökset 20.6.

Kirkkoneuvoston yhteiskuva, jossa neuvoston jäsenet näyttävät hyväntuulisesti peukkua.

Lempäälän seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontui 20. kesäkuuta.

Se päätti:

• Valita uuteen vakituiseen viestintäkoordinaattorin toimeen hum. kand. Hanna-Mari Kamppikosken. Hän aloittaa työt 1. elokuuta. Viestintäkoordinaattorin tehtäviin kuuluvat seurakuntatoimiston ja viestinnän, erityisesti verkko- ja someviestinnän tehtävät. Paikkaa haki 5.5.–26.5. välillä 34 henkilöä, joista neljä kutsuttiin haastatteluun. Haastattelut pidettiin 31.5.
  • Valita määräaikaiseen kanttorin sijaisuuteen 1.9.2023–31.8.2024 KTM, musiikinopettaja ja teologian ylioppilas Anu Neuvosen. Tehtävä keskittyy lasten ja nuorten kristilliseen musiikkikasvatukseen. Paikkaa haki 24.4 – 28.5.2023 välillä neljä henkilöä, joista kaksi kutsuttiin haastatteluun. Haastattelut olivat 5.6.
  • Valita Fin Proma Oy:n tekemään Lempäälän kirkonmäkeä ja erityisesti Lempoisten seurakuntataloa koskevaa selvitystä tarjouksensa mukaisin tunnein ja kustannuksin. Neuvosto oli kutsunut kokoukseen kaksi tarjouksensa jättänyttä yritystä kertomaan työsuunnitelmastaan. Taustalla on se, että seurakunnassa Lempoisten seurakuntatalon tulevaisuuden tilaratkaisuja on mietitty osana kirkonmäen kehittämistä jo pitkään. Kirkonmäellä seurakunnalla on useita kiinteistöjä: keskiaikainen Pyhän Birgitan kirkko, hautausmaa, Lempoisten seurakuntatalo ja entinen vapaapalokunnan kiinteistö ”Vappis”, jossa sijaitsevat hautausmaan huoltotilat ja kirpputori Toivontori. Asiaa tutkimaan perustettu Kirkonmäki-työryhmä totesi, että projektin laajuuden vuoksi on syytä selvittää mahdollisuutta ulkopuolisen asiantuntijan hyödyntämiseen. Lempäälän seurakunta haki määräaikaista projektihenkilöä ja päätyi laajentamaan hakua asiantunteviin yrityksiin. Kirkkoneuvosto päätti valita Fin Proma Oy:n tekemään niin sanotun skenaarioselvityksen.
  • Valita Aito Säästöpankin sijoittamaan 338 000 euroa pankin antaman sijoitustarjouksen mukaisesti. Kyseessä on Puistolinnan kiinteistöstä saadut varat. Kiinteistö oli testamentattu diakonialle. Kauppa solmittiin 27.2.2023. Diakonialla ei ole välitöntä tarvetta varojen käytölle. Varat päätettiin aiemmin sijoittaa niin, että ne saadaan tarvittaessa nopeallakin aikataululla käyttöön.
  • Lisäksi kirkkoneuvosto myönsi 1000 euron teltta-avustuksen partiolippukunnille Erä-Pirkot ja Kanavan vartijat, hyväksyi kolehtisuunnitelman 4.6.–27.8.2023 ja kuuli uuden kirkkolain vaikutuksista seurakuntaan. Kirkkolaki astuu voimaan 1.7.2023.

Pöytäkirja on nähtävillä seurakunnan verkkosivuilla pdf-muodossa. Pääset sinne suoraan tästä linkistä.

2023-06-29 13:32:00.0