Birgitan vaellus on lauantaina 2. syyskuuta

Keltareppuinen naisvaeltaja on lähdössä kohti edessä näkyvää metsäpolkua ja katsoo vielä taakse (kameraan).

Lauantaina 2. syyskuuta järjestettävä Birgitan vaellus on kaikille avoin pyhiinvaellus.

Tarjolla on seitsemän erilaista, 10–26 kilometrin mittaista opastettua patikointireittiä Lempäälässä ja lähiseuduilla. Lisäksi tapahtumapäivään kuuluvat soutuvaellus Pirkkalasta ja perhevaellus Lempäälän Vanhan pappilan ympäristössä.

Vaellukset päättyvät Pyhiinvaeltajan messuun

Patikointi- ja soutuvaellukset johtavat keskiaikaiselle Lempäälän Pyhän Birgitan kirkolle. Perillä odottaa yhteinen ruokailu ja kello 18 alkava tunnelmallinen Pyhiinvaeltajan messu.

Pisin vaellusreiteistä (26 km) on Pirkkalan vanhalta kirkolta lähtevä vaellus. Lyhin (10 km) taas on Lempäälän Nurmelta historiallisen Aimalan kautta kiemurteleva reitti, jota pitkin kulkee sekä hiljainen vaellus että tämän vuoden uutuus, Godfullness-vaellus. Vaelluksella tehdään mindfullnesin pohjalta kehitettyjä Godfullness-harjoituksia. Tänä vuonna uutta on myös Viialasta alkunsa saava noin 15 kilometrin vaellus.

Ilmoittautua ehtii vielä 29. elokuuta

Reittikuvaukset ja linkki sähköiseen ilmoittautumiseen ovat osoitteessa https://www.lempaalanseurakunta.fi/birgitan-vaellus .

Puhelinilmoittautuminen alkaa maanantaina 14.8. Lempäälän seurakunnan seurakuntatoimiston numerossa 03 289 5111.

Ilmoittautuminen päättyy 29. elokuuta kello 21.

Vaelluksen hinta on 15 euroa, johon kuuluu opastuksen lisäksi vaelluksen päätteeksi lämmin ateria. Perhevaellus Vanhan pappilan ympäristössä on maksuton eikä siihen tarvitse ilmoittautua.

Teksti: Manta Jutila ja Marita Miettinen
Kuva: Saskia Meskanen