Jaana Myyrä on uusi ylivahtimestari - kirkkovaltuuston päätökset 16. tammikuuta

Kirkkoneuvosto yhteiskuvassa, kaikki näyttävät peukkua ylös.

Lempäälän seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontui vuoden ensimmäiseen kokoukseen tiistaina 16. tammikuuta.

Katso tämän linkin takaa kokouksen pöytäkirja pdf-muodossa.

Kirkkoneuvosto päätti:

• Valita ylivahtimestariksi siivoustyönohjaaja Jaana Myyrän. Vakinaisen tehtävän aloitus on 1. maaliskuuta. Ylivahtimestari on viisihenkisen vahtimestariryhmän esihenkilö. Paikkaa haki 7.12.2023 - 7.1.2024 välillä 11 henkilöä, joista kolme täytti haun vaatimukset.
  • Lakkauttaa diakonian erityisviran 1.3. alkaen ja perustaa yleisen diakonian viran samana päivänä. Kyseessä on päihde- ja kriminaalityön sekä työttömien parissa tehtävän työn erityisvirka. Sitä on pitkään hoitanut Johanna Kylmälahti. Hän siirtyy uuden perustettavan diakonian viran haltijaksi vanhana työntekijänä.
  • Purkaa Kuljun vanhan seurakuntatalon ja valtuuttaa talousjohtajan ja kiinteistöpäällikön kilpailuttamaan ja valitsemaan purku-urakoitsijan seurakunnan hankintasäännön mukaisesti.
  • Merkitä tiedoksi kirkkovaltuutettujen Maria Päivänen ym. 19.12. tekemä valtuustoaloite ja antaa asia kirkkoherran valmisteltavaksi myöhempää käsittelyä varten. Aloite koskee Lempäälän seurakunnan tilojen olemista ”avoinna kaikille avioliittoa solmiville pareille, jotka haluavat pyytää liitolleen siunausta, tulla vihityksi tai viettää hääjuhlaansa seurakunnassa”.
  • Nimittää nuorten vaikuttajaryhmän yhdeksän jäsentä ja sihteerin. Jäsenet ovat Salla Hela, Reeta Jokinen, Niko Kallio, Arttu Lavapuro, Roosa Lumppio, Kasper Mikkonen, Antrea Tavast, Miko Vuorenmaa ja Jaakko Vuoti. Sihteeriksi neuvosto nimitti nuorisotyönohjaaja Kimmo Lämsän. Ryhmän tehtävänä on vaikuttaa asioiden valmisteluun ja päätöksentekoon sekä osallistua seurakunnan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen. Ryhmä on toiminut seurakunnassa jo ennen sen virallista nimittämistä.

Kirkkoneuvosto sai tiedoksi:

• Ja kirjasi luottotappioksi yhteensä 5 093,02 euroa saatavia.
  • Pyhän Birgitan kirkon kehittämistä koskevan teologisen selvityksen, jonka on laatinut Kirkkotila Oy. Neuvosto pyysi selvitykseen vielä kaksi täsmennystä, jotka toteutetaan. Teologinen selvitys yhdessä kirkonmäen tiloja koskevan skenaarioselvityksen (Finproma Oy) kanssa antavat seurakunnalle taustamateriaalia kirkonmäen kehittämistä koskevan päätöksenteon tueksi.

Seurakunnan 13-jäseninen kirkkoneuvosto päättää seurakunnan juoksevista asioista ja valmistelee asiat kirkkovaltuuston päätettäväksi. Sen kokoukset eivät ole avoinna yleisölle. Lue lisää kirkkoneuvostosta tämän linkin takaa.

2024-01-22 11:51:00.0