Toivon voimalla – Kirkon juhlat Tampereella 17.–19. toukokuuta

Kirkon juhlien kuvanauha, jossa piirrettyjä symbolikuvia: sydän, nuottiavain, Näsinneula, aurinko, risti, a...

Toivon voimalla – Kirkon juhlat Tampereella toukokuussa 2024

Tampereella järjestetään uusi koko perheen kaupunkifestivaali Kirkon juhlat 17.–19. toukokuuta 2024. Se tarjoaa ajankohtaiskeskusteluja, kulttuuria sekä ajatusten, uskon ja elämänkatsomusten vuoropuhelua eri puolilla kaupunkia. Juhlien päälava on Keskustorilla. Ohjelman kantavana ajatuksena on vahvistaa toivoa tulevaisuuteen.

Katso Kirkon juhlien kaikki tapahtumat tämän linkin takaa.

Kirkon juhlien esiintymislavoille nousevat muun muassa Katja Ståhl, Kalervo Kummola, Olli Keskinen, Maaret Kallio, Kari Kanala sekä piispat Tapio Luoma, Kaisamari Hintikka, Jari Jolkkonen, Teemu Laajasalo, Mari Leppänen ja Matti Repo.

Juhlien musiikillinen sisältö on monipuolinen: juhlille odotetaan tuhansien laulajien kuoroa, joka esittää muun muassa kymmenkunta uutta juhlille tilattua sävellystä. Konserttitarjontaa täydentävät muun muassa ruotsalainen gospeltähti Samuel Ljungblahd sekä kotimaiset Gospel Helsinki, Tampere Filharmonia, Maria Ylipää ja Jukka Leppilampi, Tommi Kalenius, Suomen kanttorikuoro ja Anne-Mari Kivimäki Ensemble.

Sanojen takana -konsertisaan Suvi TeräsniskaYona ja Knipi esittävät uusia sovituksia suurimmista hiteistään Mikko Mäkisen orkesterin ja Gospel Helsinki -kuoron säestyksellä.

Kirkon juhlien ohjelman kantavana ajatuksena on vahvistaa toivoa tulevaisuuteen. Teemana onkin “Toivon voimalla”. Ohjelmasisältöjen taustana ovat aiemmat Kirkkopäivät, Kirkon musiikkijuhlat sekä Lähetysjuhlat. Kirkon Juhlat 2024 -tapahtumassa nämä kolme sulautuvat uudenlaiseksi, yhtenäiseksi tapahtumakokonaisuudeksi.

Kirkon juhlat 2024 järjestää Kirkkohallitus, Kirkkopalvelut, Suomen kanttori-urkuriliitto, Suomen Kirkkomusiikkiliitto, Suomen Lähetysseura ja Tampereen seurakuntayhtymä.

Valtaosa kirkon juhlien ohjelmasta on maksutonta. Pääsylippu oikeuttaa muun muassa sisäänpääsyn perjantaina ja lauantaina juhlien maksullisiin keskusteluohjelmiin. Tapahtuman yhden päivän (58 €) tai kahden päivän liput (98 €, opiskelija/työtön 48 €) ovat myynnissä osoitteessa:

Kirkon juhlien verkkosivut ovat osoitteessa www.kirkonjuhlat.fi

2024-04-23 11:00:00.0